sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:296

לקבלה ללימודים מתקדמים , לקורסים מקצועיים למיניהם ולקורסי הסבה מקצועית , וכן להשתלבות במקומות עבודה . בסקרים ובמחקרים שנערכו בשנים האחרונות נמצא שכ 80 % – מן העולים משתלבים במסגרות להנחלת הלשון . המסגרות להנחלת הלשון המופעלות כיום על ידי גף הנחלת הלשון שבאגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך , התרבות והספורט שונות ומגוונות והן כוללות מסגרות ראשוניות ומסגרות המשך , אינטנסיביות יותר ואינטנסיביות פחות , מכוונות לכלל אוכלוסיית העולים , לצעירים , לקשישים , לאשכולות מקצועיים מסומנים ( מקצועות רפואיים ו E 6 הרפואיים , מקצועות טכניים וטכנולוגיים , עורכי דין ורואי חשבון וכדומה , ( לסטודנטים , לבעלי מוגבלויות ( דרי רחוב , מתמכרים , פגועי נפש ואחרים , ( למורים עולים , למובטלים וכדומה . תוכניות הלימודים לכל מסגרות הלימוד הללו נגזרות מתוכניות הלימודים הבסיסיות להנחלת הלשון ומותאמות לאוכלוסיית היעד . אולפנים לעברית קיימים גם באוניברסיטאות במסגרת המכינות לעולים . הנחלת הלשון והוראתה כאמור , מתחילת פעילותו מבוסס האולפן על הנחלת הלשון , ולא רק על הוראתה . הנחלה פירושה הקניית " מיומנויות הישרדות " – השפה היומיומית , הפונקציונלית – יחד עם " מיומנויות התחברות " – הזיכרון הלאומי המשותף , אוצר האסוציאציות הלאומיות , התשתית התרבותית , החברתית , ההיסטורית והדתית . המטרה היא להביא לידי קליטה אינטגרטיבית , ולא רק אינסטרומנטלית . נקודת המוצא היא צורכי הלומדים שהם לא רק לרכוש יכולת לתפקד במגוון של מצבי חיים יומיומיים , אלא גם לרכוש יכולת של הבעה וביטוי ושליטה במיומנויות הלשון למיניהן . ההייררכיה באולפנים להוראת השפה העברית לעולים חדשים נעשית ההוראה מתוך התאמה לאוכלוסיות לומדים שונות , ליכולתן ולצרכים המיוחדים שלהן . בתמונה : מורה חיילת מלמדת עברית לעולות חדשות

כתר הוצאה לאור

למדא - עמותה לתרבות יהודית מודרנית ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help