sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:116

את ביטאונה , הברית החופשית . ב 31 . 9 . 1917– נאם בורוכוב בהתוועדות בפטרוגרד . משם נסע למוסקבה כדי להשתתף במליאת הוועד המרכזי של פועלי ציון שנערכה בימים . 7-12 . 10 . 1917 במושב הזה יושבו מקצת המחלוקות שבין בורוכוב למפלגה בעיקר כדי להראות אחדות במערכת הבחירות לאספה המכוננת הרוסית . לאחר המליאה נטל חלק פעיל במושב המכונן של המועצה הלאומית היהודית הזמנית , שנתכוננה ליד מזכירות המשנה לעניינים לאומיים יהודיים בממשל האוטונומי האוקראיני . לאחר מכן נסע לייצג את מפלגתו בוועידה ה4– של מפלגת הפועלים הסוציאל–דמוקרטית האוקראינית ב . 16 . 10 . 1917– בדרכו חזרה חלה במחלה שהכריעתו למוות . רחוק ממשפחתו , רחוק ממפלגתו , שכב בורוכוב על מיטת חוליו עד ליום מותו ( 17 . 12 . 1917 ) ונקבר בבית הקברות בקייב . אחרי ארונו צעדו וספדו לו נציגי מפלגות יהודיות ואוקראיניות כאחד . לאחר מותו המשיכו פועלי ציון להתרפק עליו התרפקות סלקטיבית וקידשו את "הפלטפורמה" כביטוי הקלאסי של הבורוכוביזם . בביטויו זה היה הבורוכוביזם אינסטרומנטלי בעימות שבין המפלגות הציוניות הסוציאליסטיות לבין הקומוניסטים היהודיים . פולמוס הבורוכוביזם האחרון נגע לפרישתו של משה סנה ממפ"ם . רק אז שקדו תלמידי בורוכוב על פרסום כתבי בורוכוב . אף שהמפעל לא הושלם ( רק שלושה כרכים פורסמו ) נקרע פתח רחב להסתכלות ממצה יותר בתורתו ובתולדותיו . ב1963– העלו חבריו וידידיו את עצמותיו לארץ והביאון לקבורה בכינרת . לקריאה נוספת : בר בורוכוב , כתבים , דניאל בן–נחום ולובה לוויטה ( עורכים , ( כרך א , ' ת"א , 1955 כרך ב , ' ת"א , 1958 כרך ג , ' ת"א . 1966 אגרות בר בורוכוב , 1917-1897 מתתיהו מינץ וצביה בלשן ( עורכים , ( ת"א . 1989 דב בר בורוכוב , כתבים פילוסופיים , ד' בן–נחום ואברהם יסעור ( תרגום , עריכה ומבואות , ( ת"א . 1988 מ' מינץ , בר בורוכוב , המעגל הראשון , , 1906-1900 ת"א . 1976 ---- חבר ויריב , יצחק טבנקין במפלגת פועלי ציון , , 1912-1905 ת"א ---- . 1986 זמנים חדשים זמירות חדשות , בר בורוכוב , 1917-1914 ת"א . 1988 צביה בלשן , איחוד מפולג , הברית העולמית של מפלגות פועלי ציון , , 1920-1907 ת"א . 2003 ליאון בלום מיכאל שורקין ליאון בלום , אחד הפוליטיקאים הצרפתיים החשובים במאה ה , 20– הוא גם סיפור ההצלחה המרשים ביותר של דגם ההתבוללות הצרפתי–היהודי , על הדו–משמעות המכאיבה הקיימת בו . בלום הצליח להגיע להרמוניה בין זיקתו החזקה לזהותו היהודית לבין אימוץ הרואי של המסורות הצרפתיות האוניברסליות של הנאורות והמהפכה . הר 2 אי , משום ששמר על האופטימיות ועל אמונתו העמוקה באנושות נוכח האנטישמיות הארסית והרדיפות שהיו מנת חלקו . ליאון בלום נולד בפריז בשנת 1872 למשפחה יהודית ממוצא אלזאסי , ולמד בבתי הספר המובחרים של מערכת החינוך הצרפתית , החל ב"ליסה אנרי " IV וכלה ב"אק 2 ל נ 2 רמאל סופרייר , " ואחר כך צורף כעורך דין לק 2 נסיי ד'אטה ( מועצת המדינה . ( תוך כדי כתיבה ופרסום של ביקורת ספרותית ניהל בלום קריירה פוליטית מזהירה . בשנת 1899 הצטרף למפלגה הסוציאליסטית של ז'אן ז 52 ' ס , ובשנת 1919 נבחר לבית הנבחרים . ב , 1920– עם פרישת החברים הקומוניסטים מהמפלגה , נעשה למנהיגה . בשנת 1936 כיהן תקופה קצרה כראש ממשלה , בראשות קואליציה שברירית של מפלגות שמאל , שכונתה "החזית העממית . " לאחר נפילת צרפת בשנת 1940 נכלא בלום בידי משטר וישי והועמד למשפט ראווה שבו הוטחה בו , כיהודי וסוציאליסט , אשמת חולשתה של הרפובליקה השלישית שחלפה ועברה מן העולם . משטר וישי הסגיר את בלום לגרמנים , ואלה החזיקו בו כבן ערובה בבוכנוואלד והוא שוחרר משם רק אחרי נפילת גרמניה . בשנותיה הראשונות של הרפובליקה הרביעית שאחרי מלחמת העולם השנייה שירת תקופה קצרה בממשלה . עניין רב יותר מהקריירה הפוליטית של בלום מעוררים אופי שילוב הצרפתיות והיהודיות שבו וההומניזם היוצא דופן שלו . כיהודים אלזאסיים רבים בדורו , התחנך בלום על ערכי משפחה הרואה ביהדות תרבות ועל מנהגים דתיים מפושטים שאותם עודד ה"קונסיסטואר , " הארגון היציג של יהודי צרפת . המנהגים האלה כללו , בין השאר , הליכה לבית הכנסת בחגים בלבד וחגיגת אירועים אחרים בחיק המשפחה . לבלום נערך טקס בר מצווה ולקראתו הוא שינן בעל פה כמה מעיקרי הדת ותפילות אחדות . חברו של בלום , הסופר אנדרה ז'יד , מספר כי לבלום לא היה שום ידע בתנ"ך או בכל טקסט אחר בעל משמעות

כתר הוצאה לאור

למדא - עמותה לתרבות יהודית מודרנית ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help