sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:249

של המחזה המודרני–קלאסי הזה יסתבר שגודו של בקט איננו אלא גיבור תרבות ישראלי , המשקף בהעדרו המתמיד את מושאי החיפוש והפחד הסוציו–תיאטרוניים : בבימוי מיכאל אלמז ( 1956 ) לא היה גודו חלוצי ו"קונסטרוקטיבי" די הצורך . בבימוי יוסי יזרעאלי " ) הבימה" ( 1968 הוא היה "שטח משוחרר . " בבימוי אילן רונן " ) התיאטרון העירוני חיפה" ( 1984 הוא היה המהפכה הפלסטינית , ושוב בבימוי רונן " ) הבימה" ( 2003 הוא היה החמישייה הקאמרית . מאז קום המדינה מתלבט התיאטרון בארץ בזהות הישראלית ובמתחים בין היחיד לחברה . תוצאותיה הגיאופוליטיות של מלחמת ששת הימים ב1967– היו בבחינת שינוי רדיקלי בחברה הישראלית ובתפיסתה העצמית , שהגביר את חיפושי הזהות . אם הספרות העברית אמורה לשמר דימוי תרבותי ישראלי מאוחד , התיאטרון נועד להציגו . ההבדל בין שימור הדימוי לבין הצגתו הוא מהותי , ומסביר כיצד ניווט התיאטרון הישראלי בין הצורך בחיזוק הדימוי של הקהל לבין הביקורת שמתח על אותו דימוי עצמו . ממלחמת 1967 ואילך אופיינית לתיאטרון הישראלי תגובה מהירה , רגישה ולעתים דוקומנטרית בזיקתו למציאות . רגישותו של התיאטרון הישראלי , בעיקר הרפרטוארי המסובסד , נובעת בין היתר ממקדם ה " משפחתיות " וההיכרות הגבוה בין אנשי התיאטרון וכן בינם לבין חלק ניכר מקהליהם . מכאן גם ההסכמיות והקונפורמיות הגבוהות האופייניות לתיאטרון הישראלי . כאמנות הפועלת במדיום ציבורי , ה B וי ובלתי אמצעי , התיאטרון מגיב תמיד בדרכו המסננת , המעצימה או מעמעמת את רישומי השינוי . בהיות התיאטרון תלוי בקהל , בנוכחותו ובכספו , רגישים יוצריו , ומקבלי ההחלטות שבו , לדעת הקהל מבחינה אסתטית ואידיאולוגית , ולא פחות מכך מבחינה מסחרית . התיאטרון הישראלי הגיב מהר על מלחמת . 1967 ב1968– אורנה פורת בהצגת "אלקטרה" בתיאטרון הקאמרי , 1964

כתר הוצאה לאור

למדא - עמותה לתרבות יהודית מודרנית ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help