sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:206

המציאות החדשה השפיעה על מנהיגי הקהילה היהודית באמריקה , והם החלו להפעיל לחצים כאלה בקביעות . כדי לקיים פעילות כזאת , היה צורך לפתח מודעות מתאימה בקרב היהודים לבעיותיה המדיניות של ישראל . המכשירים העיקריים למעורבותם של יהודים מן השורה בפעילויות למען ישראל לא היו הארגונים הציוניים המסורתיים , אלא דווקא הפדרציות הקהילתיות . שלא כארגונים האחרים , לא דרשו הפדרציות מחבריהן שום דבר לבד מתרומות . הגישה הזאת , שפנתה למכנה המשותף הנמוך ביותר , אפשרה להן להגיע לציבורים גדולים של יהודים ולגייס את תמיכתם בישראל . התהליך דילל במידת מה את תוכנה ואת משמעותה של הציונות כתנועה , אך בה בעת גם חיזק את תודעת ההשתייכות לעם היהודי . מאז 1967 חשים מרבית יהודי התפוצות זיקה לגורלה של ישראל . עד כמה יכול הדבר הזה לשמש בסיס לביטוי זהותם כיהודים – העניין הזה נתון לוויכוח . אף שמדובר בקשר ואולי אף בעוגן לעולם היהודי בכללותו , התמיכה בישראל וההזדהות עמה כשלעצמן אינן מספיקות לשמש בסיס לזהות יהודית לטווח ארוך . אחת השאלות שהציונות אילצה יהודים להתמודד עמן היא אם היא יכולה לשמש לישראלים בסיס לזהות יהודית לטווח ארוך או שמא נחוץ גם מרכיב כלשהו הקשור קשר היסטורי למסורת היהודית . במילים אחרות , האם די שיהודים יהיו ישראליים וציוניים כדי לקיים המשכיות יהודית ? אם שאלה מעין זו עולה כשמדובר ביהודים ישראליים , הרי רלוונטי עוד יותר לשאול את השאלה המקבילה בנוגע ליהודי התפוצות : האם זהות המבוססת על יחסים עם ישראל יכולה לספק די תוכן להבטיח את המשכיותם של חיים יהודיים , הן מבחינת הפרט והן מבחינת הקהילה ? אי אפשר לספק לשאלות מעין אלה תשובות החלטיות , מאז 1967 חשים רוב יהודי ארצות הברית זיקה לגורלה של ישראל . בתמונה : מצעד הצדעה לישראל שנערך בניו-יורק בשנת 1970 בקירוב

כתר הוצאה לאור

למדא - עמותה לתרבות יהודית מודרנית ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help