sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הורסים אנו את עצמנו . אם האדמה היא נדיבה מאוד ומסוגלת להזין את כל ילדיה , אך רק אם נתייחס אליה בתבונה . מסתבר , שהפיתוח הכלכלי במדינות המפותחות והתעשייתי ™ הוא בעצם תהליך עושק . התושבים הסובלים מכך אוספים נתונים על כמויות מסוכנות של רעלים ההורסים את הסביבה ואת פני כדור הארץ , אך מעט מאוד ניתן לשינוי אם המדינות הגדולות לא תשתפנה פעולה בנדון להפחתת הרעילות . המדינות הבלתי מפותחות , השואפות להימלט מן העוני ולספק שרותי חינוך ותנאיי חיים סבירים לאוכלוסיותיהן , אינן מוותרות על פיתוח תעשייתי בקירבן וטוענות , שמניעת זיהום בעבורן נמצא יקר מדי , ושהוא חל על המדינות המפותחות משום שהן החלו בזה , ואילו לגביהן טרם הגיע הזמן לסגת מכך . ניתן לפתור בעיות סביבה אך ורק במשא ומתן גלובאלי ובהסכמים בין מדינות . כדור הארץ יש לראותו כמערכת אקולוגית שלמה . הסביבה הגלובאלית בנויה ממיליונים של תהליכים מרחביים . לנו ידוע כיום על הסביבה יותר מאשר היה ידוע לאבותינו . הפתרונות הגלובאליים הם מאוד יקרים ודרוש הרבה מאוד כסף כדי לשנות את המציאות כדי לאמץ מדיניות אחרת . אם אנו רוצים לחיות בעתיד הרמוני יש להבין , שהסביבה היא דינאמית ופועלת כמערכת ויש לראותה מפרספקטיווה מרחבית משום שכל המקומות שלובים אלה באלה . הבעיות הסביבתיות הקיימות כיום בעולם אינן נפתרות משום שהלחץ ליישום מדיניות סביבתית הולך ונחלש על ידי אינטרסים פוליטיים וכלכליים . רוב הארגונים הלא ממשלתיים העוסקים בסביבה מעורבים במישור האזורי או הארצי , אך לא בהיקף הגלובאלי . גורמים משותפים המעוניינים להילחם בהשחתת הסביבה מקימים לפעמים מוסדות מסועפים , שאינם מוצאים מימון לפעולתם . חינוך הוא מרכיב חשוב בפתרון בעיות הסביבה . יש לעורר את הציבור לבעיות הסביבה המתבלית על פני כדור הארץ , וכדי לפתור בעיות כאלה יש צורך במערכות ממשלתיות ובהסכמים מקיפים . לא גבולות של מדינות עשויים להגן על כך , ולא על ידי פעולות הנעשות בידי ממשלות בודדות . גם מדינת ישראל אינה חפה מכל פגיעה במשאבי הטבע הדלים המצויים בה . הקרקע החקלאית , מקורות מי התהום , חופי הים , הצומח הטבעי ונופיה הייחודיים הם מתנת חלקת האלהים הקטנה שניתנה לה מתוך כדור הארץ

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help