sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:412

את המשפט הבא אומר גם הציבור כולו: ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר. כן תהיה לנו. אסתר, ח, טז והמבדיל ממשיך ואומר: כוס ישועות אשא ובשם יהוה אקרא. תהלים קטז, יג ברכת הגפן סברי מרנן ורבנן: ברוך אתה יהוה, אלהינו מלך העולם, בורא פרי הגפן. [אמן] ברכת הבשמים המבדיל מניח את הגביע, נוטל בידו את הכלי המכיל את הבשמים ומברך: ברוך אתה יהוה, אלהינו מלך העולם, בורא מיני בשמים. [אמן] המבדיל מריח מן הבשמים, ונוהגים להעביר את הכלי בין הנוכחים כדי שיריחו ממנו. ברכת מאורי האש נוהגים להביט בשעת אמירת הברכה הבאה על ציפורני הידיים שמשתקף בהן אור הנר: ברוך אתה יהוה, אלהינו מלך העולם, בורא מאורי האש. [אמן] ויקר: וכבוד. כן תהיה לנו: שלוש מילים אלה אינן מופיעות בפסוק ממגילת אסתר, והן נוספו כביטוי לתקוותם ותפילתם של המתפללים, שיזכו גם הם ל"אורה ושמחה" ושאר טובות שמבטיח הפסוק. כוס ישועות: כוס היין שמנסכים על המזבח יחד עם קרבן התודה, אות הודיה על הישועה שזכה לה האדם. סברי מרנן ורבנן: לשון הזמנה לנוכחים להקשיב לברכה, לענות אחריה "אמן" ולצאת כך ידי חובתם. ותרגום הדברים מארמית: סבורים, מוכנים ומסכימים, מורינו ורבותינו. ברכת הגפן: אם אין בנמצא יין ניתן לערוך את ההבדלה על משקה אחר [כגון בירה], ואז מברכים "שהכל נהיה בדברו". נוהגים למלא את הגביע עד לשפתו, כסימן לברכה ולשפע. ברכת הבשמים: הרחת ריח טוב [וברכה על כך] נותנת ביטוי סמלי לצער הפרידה מן השבת. הריח הטוב מעודד ומחזק את הנפש, ומסייע לה להתגבר על המעבר הקשה מקודש לחול. ברכת מאורי האש: השימוש באור הנר [והברכה על כך] נותן ביטוי סמלי לחזרה אל חיי החולין, שכן הדלקת

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help