sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:344

אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח: אחת שאלתי מאת יהוה אותה אבקש, שבתי בבית יהוה כל ימי חיי, לחזות בנעם יהוה ולבקר בהיכלו: כי יצפנני בסכה ביום רעה, יסתרני בסתר אהלו, בצור ירוממני: ועתה ירום ראשי על איבי סביבותי ואזבחה באהלו זבחי תרועה, אשירה ואזמרה ליהוה: שמע יהוה קולי אקרא וחנני וענני: לך אמר לבי בקשו פני, את פניך יהוה אבקש: אל תסתר פניך ממני אל תט באף עבדך עזרתי היית, אל תטשני ואל תעזבני אלהי ישעי: כי אבי ואמי עזבוני, ויהוה יאספני: הורני יהוה דרכך ונחני בארח מישור, למען שוררי: אל תתנני בנפש צרי, כי קמו בי עדי שקר ויפח חמס: חזן לולא האמנתי לראות בטוב יהוה בארץ חיים: קוה אל יהוה חזק ויאמץ לבך, וקוה אל יהוה: האבלים אומרים קדיש יתום [לעיל, עמ' 2¥≥]. בבתי כנסת רבים נוהגים לסיים כאן את תפילת מנחה. החל בשבת "בראשית" [היא השבת הראשונה אחרי שמחת תורה] ועד לשבת הקודמת ל"שבת הגדול" [שהיא השבת שלפני חג הפסח] יש הממשיכים ואומרים קבוצה של מזמורי תהלים: מזמור קד [שראשיתו במילים "ברכי נפשי" [לעיל עמ' π∞2]] ומזמורי "שיר המעלות" [תהלים קכ-קלד]. מן השבת שאחרי הפסח ועד לראש השנה [או עד לחג השבועות] יש הלומדים בכל שבת [ביחידות או בצוותא] פרק אחד מפרקי אבות על פי סדרם. ויש אף הנוהגים לסעוד סעודה שלישית בבית הכנסת. "ברכי נפשי" ומזמורי "שיר המעלות": המנהג לומר מזמורים אלה אחרי מנחה של שבת מוכר רק מספרות ימי-הביניים, ונראה שעיקרו ברצון למלא את הזמן הפנוי שבין מנחה לערבית בשירות ובתשבחות.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help