sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:324

החזן צועד לכיוון ארון הקודש ונוהגים שהציבור נושק לספר התורה. ההליכה אל הארון מלווה באמירת מזמור: לדוד מזמור. ליהוה הארץ ומלואה, תבל וישבי בה: תהלים כד כי הוא על ימים יסדה, ועל נהרות יכוננה: מי יעלה בהר יהוה, ומי יקום במקום קדשו: נקי כפים ובר לבב אשר לא נשא לשוא נפשי, ולא נשבע למרמה: ישא ברכה מאת יהוה, וצדקה מאלהי ישעו: זה דור דרשו, מבקשי פניך יעקב סלה: שאו שערים ראשיכם והנשאו פתחי עולם, ויבוא מלך הכבוד: מי זה מלך הכבוד, יהוה עזוז וגבור, יהוה גבור מלחמה: שאו שערים ראשיכם ושאו פתחי עולם, ויבא מלך הכבוד: מי הוא זה מלך הכבוד, יהוה צבאות הוא מלך הכבוד סלה: מי שפתח את הארון להוצאת הספר חוזר ופותח אותו, מקבל את הספר מידי החזן ומחזירו למקומו. את הארון הוא סוגר לאחר אמירת הקטע הבא. ובנחה יאמר: שובה יהוה רבבות אלפי ישראל. במדבר י, לו קומה יהוה למנוחתך, אתה וארון עזך. תהלים קלב, ח-י כהניך ילבשו צדק, וחסידיך ירננו. בעבור דוד עבדך אל תשב פני משיחך. ∞ יכוננה: ביסס אותה באורח איתן. בר לבב: מי שלבו טהור. לא נשא לשוא נפשי: לא נשא את שם ה' לשוא, כלומר, "לא נשבע למרמה", כהמשך הפסוק. זה דור דרשו וכו': כל מי שיש בו את התכונות שנמנו עד כאן, ראוי להיכלל בדור המבקש לראות את פני ה', הם בני ישראל [הקרויים כאן בלשון קצרה "יעקב"]. עזוז: שכוחו אדיר. לדוד מזמור: מזמור זה נבחר ללוות את החזרת ספר התורה אל הארון [גם בשחרית של חול] משום שהוא עוסק בין השאר בפתיחת שערים ובהופעת ה' - שני נושאים התואמים את פתיחת ארון הקודש ואת מעמדה של התורה כדברי ה'.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help