sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:196

החזן קורא מילה אחר מילה והכהנים חוזרים אחריו. הקהל עונה אמן בסוף כל פסוק. יברכך יהוה וישמרך. [אמן] במדבר ו, כד-כו יאר יהוה פניו אליך ויחנ] .jאמן] ישא יהוה פניו אליך וישם לך שלום. [אמן] לאחר הברכה אומרים הכהנים בלחש: רבונו של עולם, עשינו מה שגזרת עלינו, אף אתה עשה עמנו כמו שהבטחתנו: השקיפה ממעון קדשך מן השמים וברך את עמך את ישראל ואת דברים כו, טו האדמה אשר נתתה לנו, כאשר נשבעת לאבותינו ארץ זבת חלב ודבש. לאחר הברכה אומר הקהל בלחש: אדיר במרום שוכן בגבורה, אתה שלום ושמך שלום. יהי רצון שתשים עלינו ועל כל עמך בית ישראל חיים וברכה למשמרת שלום. אם אין כהנים העולים לדוכן אומר החזן: אלהינו ואלהי אבותינו, ברכנו בברכה המשלשת, בתורה הכתובה על ידי משה עבדך, האמורה מפי אהרן ובניו, כהנים עם קדושיך, ויחנך: יתן לך חן [בעיני אלהים ואנשים]. ישא ה' פניו: יתייחס אליך בחיבה וברחמים. ∞ שגזרת עלינו: שציווית עלינו [לברך את ישראל [במדבר ו, כג[]. ושמך שלום: בין שמותיו של ה' מונים חז"ל [תלמוד בבלי, שבת י ע"ב] גם את השם "שלום". למשמרת שלום: שלום השמור וקיים לעד. ∞ המשלשת: שיש בה שלושה משפטים. הכהנים נוטלים את ידיהם בסיוע הלויים [בזמן שהחזן אומר את הברכה הרביעית והחמישית של העמידה], חולצים את נעליהם [כשם שכהני המקדש עבדו יחפים], מכסים את ראשיהם בטלית, מברכים על המצוה שהם עומדים לקיים [ומקור הברכה בתלמוד הבבלי, סוטה לט ע"א], פושטים את ידיהם מול כתפיהם ופורשים את אצבעותיהם בדרך מיוחדת. נהוג לא להביט אל הכהנים בשעה שהם מברכים [תלמוד בבלי, חגיגה טז ע"א]. רבונו של עולם וכו': במקביל לתחינת המתפללים לקבלת הברכה, מבקשים בקשה דומה גם הכהנים, ויסוד הדברים בתקופת האמוראים [תלמוד בבלי, סוטה לט ע"א-ע"ב].

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help