sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:56

ועז מלך משפט אהב אתה כוננת מישרים, משפט וצדקה ביעקב אתה עשית: רוממו יהוה אלהינו והשתחוו להדם רגליו קדוש הוא: משה ואהרן בכהניו ושמואל בקראי שמו, קראים אל יהוה והוא יענם: בעמוד ענן ידבר אליהם, שמרו עדתיו וחק נתן למו: חזן יהוה אלהינו אתה עניתם, אל נשא היית להם, ונקם על עלילותם: רוממו יהוה אלהינו והשתחוו להר קדשו, כי קדוש יהוה אלהינו: עמידה מזמור לדוד. הבו ליהוה בני אלים, הבו ליהוה כבוד ועז: תהלים כט הבו ליהוה כבוד שמו, השתחוו ליהוה בהדרת קדש: קול יהוה על המים אל הכבוד הרעים, יהוה על מים רבים: קול יהוה בכח, קול יהוה בהדר: קול יהוה שבר ארזים, וישבר יהוה את ארזי הלבנון: וירקידם כמו עגל, לבנון ושריון כמו בן ראמים: קול יהוה חצב להבות אש: קול יהוה יחיל מדבר, יחיל יהוה מדבר קדש: עז מלך: המלך העז, החזק. כוננת מישרים: ביססת וקבעת סדרים מתוקנים וישרים. להדם רגליו: כינוי לבית המקדש [או לארון הברית]. בקראי שמו: בין המתפללים לפניו. עדתיו: מצוותיו. למו: להם. נשא: סולח. עלילותם: מעשיהם הרעים. ∞ הבו לה': שבחו את ה' [על כבודו ועזו]. בני אלים: הפמליה השמיימית. שריון: הר חרמון [דברים ג, ט]. חצב: מבקיע בכוח מן הסלעים. יחיל: ירעיד. מזמור לדוד: מזמור זה — שאינו שייך לקבוצת המזמורים צב-צט המרכיבה את עיקר קבלת שבת — עוסק בהתגלות ה' המביאה את הטבע כולו ליראה ורעד. סיום המזמור מבטיח מתנה כפולה של ה' לעמו: עוז ועוצמה מכאן ושלום ושלוה מכאן. קשרו של המזמור אל תפילת השבת מודגש כבר בתלמוד הירושלמי [ברכות ד, ג [ה ע"א[], הקובע כי שבע ברכות העמידה של שבת [ראה עמ' 76] הן כנגד שבע הפעמים שבהן נזכרת המילה "קול" במזמורנו.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help