sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

למה "אני לא פמיניסטית" ? " אני לא פמיניסטית" היה אחד ממשפטי המפתח הנפוצים בהגדרתן העצמית של נשים ישראליות רבות - והוא עודו כזה גם כיום עבור חלק לא מבוטל מהן . נשות קריירה חזקות ומצליחות , נציגות ציבור , צעירות ומבוגרות התלכדו סביבו בהצהרתיות , וחלקן מוסיפות לעשות כן . תלמידות שלימדתי בקורסים פמיניסטיים פתחו בו את השתתפותן בשיעורים , למען ידעו הסובבים אותן ואדע אני . לעומתן , רבים בישראל הכריזו על עצמם מאז ומעולם כי הם "תומכים במעמד האישה , " " מאמינים בשוויונה " , " מחויבים לזכויותיה . " בהם כאלה המתנגדים נחרצות לשירות נשים בתפקידים "גבריים , " לרפורמות בדיני המשפחה , לפיתוח דרכים להגנה יעילה על נשים מפני אלימות מינית , ולחשיפה של דיכוי , אפליה ופגיעה בנשים בבית ובעבודה . למה התכוונו - ומתכוונות - הנשים המכריזות כי אינן פמיניסטיות ? מדוע יש להן צורך להכריז על כך ? האם הדבר בר שינוי ? ולמה מתכוונים גברים ונשים המכריזים על מחויבות לשוויון האישה , זכויותיה ומעמדה ? כיצד ייתכן כי למרות מחויבות מוצהרת זו אין הם מזהים מבנים חברתיים המבטאים ומנציחים אפליה ופגיעה מגדרית ? חלק מן התשובה לכל השאלות הללו נעוץ במשמעויות המיוחסות למושג פמיניזם מחד גיסא , ובתכנים המיוחסים לביטויים "זכויות האישה , " " מעמדה" ו"שוויונה" מאידך גיסא . עבור רבות ורבים בישראל "פמיניזם" הוא אידאולוגיה זרה , אמריקאית , שעמדותיה , טענותיה ודרישותיה קיצוניות , בלתי סבירות ולא קוהרנטיות . רבים ורבות סבורים כי על פי הפמיניזם נשים זהות לגברים בכול - והוא מנסה להפוך אותן לכאלה ; כי הפמיניזם מדיף רגשנות " , פסיכולוגיזציה , " צעקנות , בכיינות ושאר התנהגויות נשיות "רכרוכיות" שהן לזרא לישראליות וישראלים רבים ולאתוס הישראלי ככלל ; כי הפמיניזם תופס נשים כקרבנות מסכנים של גברים חזקים - והופך אותן לכאלה ; כי הוא מסכסך בין המינים והופך נשים לשונאות גברים לוחמניות " ) שורפות חזיות . ( " בחינה של סטראוטיפים רווחים אלה מעלה כי הראשון " ) פמיניזם טוען כי נשים זהות לגברים בכול ( " מתייחס - באופן מעוות - לזרם הפמיניסטי האנגלו אמריקאי המכונה "ליברלי , " אשר דורש עבור נשים אותן זכויות אזרחיות שגברים נהנים מהן ( כמו שוויון הזדמנויות בהשכלה ובעבודה , שוויון שכר ותנאים נלווים . ( הסטראוטיפ השני " ) פמיניזם מדיף בכיינות ורגשנות רכרוכית ( " מתייחס - באופן מעוות - הצגת הנושא והספר

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help