sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לא חזיתי מראש את ההתפתחויות . בשנת 2000 לקיתי באופטימיות יתר ובנאיביות באשר ליכולת לחתום על הסדר קבע , שמקורן בחוסר ניסיון ביורוקרטי ובהיעדר מידע על המתרחש בחדרי חדרים . בהמשך השתדלתי ללמוד מניסיוני . לאורך הדרך לא הייתה לי מסקנה מוצקה ומוכנה מראש שעמה הלכתי . כפי שמראה הספר עמדתי השתנתה , ולא רק היא . גם דעת הקהל הישראלית וזו הפלסטינית , וגם עמדות הנושאים ונותנים השתנו . לכן ספר זה נושא עימו מסר אופטימי . אפשר להשתנות , וצריך לשנות עמדות . הייתי עד מעורב וצופה שנטל חלק באירועים שעליהם אני כותב ושאותם אני חוקר , ולכן ניתן לראות ספר זה כסוג של אנתרופולוגיה פוליטית , שבמסגרתה החוקר מפנה את מבטו גם כלפי עצמו ולא מתבונן רק באחרים . זהו מבט אישי שלי שאינו בהכרח זהה לזה של חברי לצוות יוזמת ז'נבה . אני מודע לקשיים הנובעים מכך שיוזמת ז'נבה נחתמה לפני שנתיים בלבד וחסרה פרספקטיבה כדי להעריך נכונה את המהלך , קל וחומר את תוצאותיו והשלכותיו . למרות זאת , רק בודדים יחלקו על כך שיוזמת ז'נבה הצליחה למצב את עצמה כמסגרת התייחסות עיקרית וכחלופה של הסדר קבע ישראלי פלסטיני . יוזמת ז'נבה עומדת בניגוד למדיניות של מהלכים ישראליים חד צדדיים הנכפים על הפלסטינים ובניגוד למדיניות המבקשת לנהל את העימות במקום לפתור אותו . ספר זה מתבונן ביוזמת ז'נבה מבפנים ומבחוץ בעת ובעונה אחת . הוא מתאר את עליותיה ומורדותיה מנקודת מבטו של שותף ליוזמה , ויחד עם זאת מתבונן בה במבט אנליטי , תוך השוואתה למקרים דומים של דיפלומטיה אזרחית , כפי שמציגה אותם ספרות המחקר האקדמית . בה בעת הספר נושא אמירות ברורות על יחסיה של מדינת ישראל עם הפלסטינים שבשליטתה ועל הדרך שבה אפשר לשנותם . אדם אחד חתום על ספר זה אבל בעצם יש לו שני מחברים : מומחה מקצועי ואזרח מעורב . שניהם מספרים על התהליך שבו הם מעורבים ומנתחים אותו . ככותב הספר וכחוקר אני מודע לבעייתיות שבכפילות זו ולאי יכולתי להפריד באופן חד בין שני המחברים . כל שיש באפשרותי לעשות הוא להודות בכך ולהציג את כפל התפקידים בפני הקורא לשיפוטו .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help