sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אחרת . למרות האמור , לא רצינו להכביד על הקורא , ולא הפנינו בעזרת מראי מקום לעולם הפרשנות והמחקר . לעומת זה , כדי לא להפנות את הקורא למראי מקום במקרא עצמו , שהוא המקור , העדפנו לשלב את הכתובים מהמקרא ככתבם וכלשונם ( על-פי הקרי , ( וזאת כדי שיוכל הקורא לרוץ בקריאתו . המטרה שהצבנו לפנינו היא לעשות את הקריאה ב"ביוגרפיות" שוטפת — שאין עמה כל טרחה של חיפוש במקורות או בספרות מדעית . מכאן אנו מגיעים להערה האחרונה , אך המשמעותית ביותר מבחינת שיטת הכתיבה . כאמור , בחרנו להתרכז תחילה בכתיבה על קבוצה , אשר יש למרכיביה זיקה ביניהם - קשר משפחתי , אזור , מיקום משותף , או אפילו שירות משותף למנהיג , מלך , ממלכה או מקום פולחן . מאחר שחברי הקבוצה קשורים זה בזה בדרך כל שהיא , הרי נקודות החיכוך ביניהם רבות , פעולותיהם נעשו במקביל , באותו מקום משותף שאליו הם משתייכים . לכן כאשר באים לתאר דמות אחת ( מקבוצה כזו , ( מן הדין הוא שייכתב עליה כל שניתן ביחסה אל זולתה וביחס אחרים אליה , כדי שהתמונה תהיה שלמה . לכן , עמדנו בפני הצורך בחזרה של אותם אירועים אצל כמה דמויות , בגלל הקשר שלהן לאותו אירוע , גם אם זה מופיע בנוסח אחר בכל מקום שהוא נזכר . הרי כל אנשי הקבוצה פעילים , ויחד ותמיד יהיו נוכחים יותר מאחד מהם בכל אירוע , ומן הדין הוא שלא תקופח אף דמות , בגלל מניעת ההתייחסות לאותו אירוע , וזאת רק משום שהיו לה עוד שותפים , או שהוא כבר נזכר במקום אחר . עמדה לפנינו הברירה : להזכיר את האירוע המסוים אצל אחת הדמויות , ולהפנות את הקורא שמגיע בקריאתו לאותו אירוע , למקום בו הוא מופיע ראשונה , למרות שכמה מן הדמויות נטלו בו חלק ; או , לחזור ולכתוב על אותו אירוע הקשור בכמה דמויות — אצל כל אחת מהן מנקודת ראות מיוחדת לה , אם כי רוב פרטי האירוע חוזרים שוב . מאחר ששמנו לפנינו למטרה לאפשר קריאה שוטפת ללא הפרעה , על-ידי הפניה למראי-מקום במקרא ולביבליוגרפיה , לא הקפדנו (!> וחזרנו על דברים שנאמרו במקום אחר , במגמה לאפשר קריאה שוטפת וקבלת תמונה שלמה תוך כדי קריאת הפרק , דבר שיאפשר לנו להתוודע יותר אל הדמות בה עסקנו . כל הקשיים הקיימים - בתיאור דמות - שניתן לפרט , חייבים להתחשב בהנחת היסוד שהונחה בתאור הדמויות כולן — כל פרק בעבודתנו מתאר רק אחת מהן , ועל הקורא לקבל את כל הידוע והקשור בה באותו הפרק . במידה

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help