sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בנוסף , המבנה החמולתי של החברה הערבית מקשה על עבודת הרשות המקומית ועל ייזום וביצוע פרויקטים והכשרת תשתיות לצורכי הציבור . ריבוי בעלויות פרטיות על קרקע , דאגה לקידום אינטרסים אישיים וחמולתיים צרים ובחירות על רקע חמולתי עדתי הם חלק מן הסיבות לכך . הרשות המקומית גם מתקשה לגבות את המסים וההיטלים מן התושבים : בעלי תפקידים ברשות המקומית אינם מפעילים את כל סמכותם כדי לגבות יותר מסים בגלל שיקולים פוליטיים חברתיים ומחשש לפגיעה במערכת היחסים התקינה עימם . ביישובים רבים התפתחה תרבות של חוסר מחויבות ואף זלזול בחובות התושבים לרשות המקומית . כך רווחות תופעות של התחמקות מתשלום ארנונה והחובות , זלזול וחבלה ברכוש ציבורי ובמרחב הציבורי , בנייה והקמת תשתיות באופן שאינו תואם את התוכניות ומנוגד לאינטרס הציבורי , ומיעוט יוזמות לקידום היישוב ופעילות למען הקהילה . בנוסף , קשה לשקם את דימוי הרשות המקומית בקרב הקהילה ולקדם את התפיסה שתפקידה לשרת את כלל התושבים ולפתח את היישוב באופן שוויוני , יעיל ואפקטיבי . העלייה ברמת החיים של החברה הערבית , המודעות הגוברת של התושבים לזכויותיהם בשלטון המקומי והחיכוך עם החברה היהודית , הנתפסת כמפותחת ומתקדמת יותר , גרמו להגדלת הציפיות של התושבים מהרשות המקומית ביחס להספקת שירותים והרחבתם , העלאת רמת השירות ודרישה לשיפור משמעותי בפיתוח תשתיות הולמות . בשל המחסור היחסי בארגונים וולונטריים ובמוסדות אזרחיים המסייעים לפיתוח שירותים מוניציפליים , הפכה הרשות המקומית לכתובת הכמעט בלעדית של התושבים לקבלת שירותים ומענה לציפיותיהם הגדלות והולכות . טבלה מס' . 1 המצב החברתי כלכלי של הרשויות המקומיות הערביות ( שנת ( 2002

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help