sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ולהלן היא מאחידה ביתר מפורשות וגיבוש את שני המוטיבים האלה בהגיגיה ורושמת ביומנה "האהבה בשבילי — המנוף החשוב ביותר בכל המנגנון היצירתי שלי " . המנגינות החשובות , כדבריה , אכן התקרבו אליה . אבל מוטיב האהבה , האהבה שנענית , ההדדית , נשאר אצלה בגדר חסך , שאמלל את כל חייה , והוא מופיע בשיריה , ובמודגש - ביומנים . בהיותה בת , 20 היא רושמת : ( 26 . 4 . 31 ) מעניין מאוד מה אני בתור אישה ? איני מוצאת חן בעיני גברים , יש בי כנראה דבר מה דוחה . אלה שפחות או יותר מוצאים בי דבר מה , מרפים ממני מיד אחרי ראותם את מינה [ חברתה . [ זה מכאיב , זה מוליד אי ביטחון , נדמה לי שגורלי להישאר תמיד בודדה . הניסיונות הנואשים לפרוץ את מעגל הבדידות , מתבטאים בהתאהבויות חד סטריות מצדה , אשר אפשר כי יאה להן חרוזו של א' arm at מעצמת הצמא לצלילים של אמת שומעת האזן קולות שבךינו . היא נאחזת בציפורניים בבדות הזאת , שסופה תמיד ההתפכחות המרה . מצב קיומי עגום זה , מלווה כמובן הגיגים פילוסופיים וספרותיים מרתקים , שעניינם גובר ביומנים המאוחרים . במפגש המיוסר בינה לבין גברים , מתייחד מקום מרכזי לפרשת יחסיה עם אברהם בן יצחק סונה . לאה גולדברג שאפה בלא הרף לכבוש את כל הפסגות של התרבות האנושית - מחוז חפץ שחתרה אליו מראשית עד אחרית . היא אכן הגביהה לעלות בפסגות רוח אלו , ובעיני מוקיריה הרבים נחשבה ידענית מופלגת ; אך לא בעיניה שלה , ולא כפי שהתאוותה . כידוע " אין אדם יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידו . " היא החמירה מאוד עם עצמה ודנה את הישגי השכלתה תמיד תוך ביקורה עצמית נוקבת , וטענה שרק היא יודעת את אשר חסר לה ; וקודם כול משום כך הלך לבה שבי אחרי אברהם בן יצחק סונה , שנחשב בעיניה כאחד מאותם המעטים המסוגלים לדון במלוא המושחזות על התרבות כולה ממרומי פסגותיה ולמלוא אופקיה , שכן , הוא מאותם היחידים המצויים שם , והישענותה עליו , כאב רוחני יודע כול הייתה כמעט טוטאלית .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help