sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

דהיישה אתה חש כאילו התפיסה הזאת הופנמה כאן בבלי דעת , רוילחלה לליבות האנשים ונעשתה לכוח ; להתרסה : לא נשתנה . לא ננסה להיטיב את חיינו . נישאר למולכם כקללה שנוצקה בבטון . נהיה סמל . פתאום היא נזכרת : "שם , בכפר , בעיךעזרב , היינו אופים לחם בטאבון . פה לא . כי אין לנו עדר , ואין זבל בהמות " . היא משתתקת ומתעטפת בעצמה . מצחה מתקמט מדי רגע בעווית של פליאה . האצבעות החומות , הקמוטות , עושות מבלי משים תנועות של לישה . הכל מתרחש לא כאן . לא עכשיו . במקום אחר . בעבר המפואר או בעתיד הנכסף . הדבר הנוכח כאן ביותר הוא ההעדרות . ובאופן מסויים אפשר לחוש שהאנשים הפכו עצמם מרצונם לכפיליהם של האנשים האמיתיים שפעם היו , במקום האחר , להשתקפויות דהות שלהם . למי שמחזיקים בידם פיקדון ממשי אחד בלבד : היכולת לחכות . אני , כיהודי , יכול להבין זאת היטב . " כשאדם גולה מאדמתו " , אמר פעם הסופר היהודי אמריקני רוברט סטון לסופר רג'א שחאדה מרמאללה " , הוא מתחיל לחשוב עליה בסמלים , כמו מי שנזקק לפורנוגרפיה . וגם אנו , היהודים , נעשינו פורנוגרפים מומחים , וכיסופינו לארץ הזו ארוגים סמלים לעייפה " . סטון דיבר על היהודים שלפני מאות שנים , אבל ביום שנסעתי לדהיישה סערה מליאת הכנסת בוויכוח חריף על סמליות השם "יהודה ושומרון , " וחברת הכנסת גאולה כהן דרשה להותירו כשם היחיד , ולא להזכיר עוד "גדה מערבית" או "שטחים" מכל סוג " . יהודה ושומרון" נשמע אומנם משמעותי וסמלי הרבה יותר , ויש בינינו רבים שהצירוף הזה מעורר אצלם רפלקס היסטורי נעים , מין צמרמורת מענגת המגיעה עד לשיפולי שורשי העבר , ומפזרת שם אדוות של געגוע גם על נרדמים אחרים - "הבשן " , " הגלעד " , " החורף . ' ברצועת עזה חיים כיום כחצי מיליון פליטים . בגדה המערבית כ 400 אלף ( מדובר כמובן רק בפליטים , ולא בכלל האוכלוסיה הערבית שתחת שליטת ישראל . ( בירדן - כ 850 אלף . בלבנון - כ 250 אלף . וגם בסוריה 250 - אלף . סן הכל כ 2 . 25 מיליון פליטים . אם תיפתר בעיית הפליטים שתחת שליטת ישראל לא תחדל המרירות לפעפע בקרב למעלה ממיליון אחיהם בארצות ערב , החיים גם הם

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help