sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

המדרשה לבנות באוניברסיטת בר אילן , משום שהיא מצויה בצומת אוריינות נשים ודת שאותו אני לומדת . אולם העובדה שבאחת החתונות המשפחתיות עיינתי עם מרים במערכת השעות כדי לבחור שיעורים ראויים לתצפית ובדיקה , והשתמשתי בשמה ובשם אחיה כדי להדק את אחיזתי במדרשה הינה חלק מאותו נתיב מחקרי . המחקר בבית ולא רק בחברות רחוקות וזרות הפך להוראת שעה באנתרופולוגיה העכשווית . בעבודה זו הבית איננו מטפורה סוציולוגית , אלא בית ממשי . בבית כזה הופכת התקשורת בין הדוברות לשיח טעון , האוסף אל תוכו את חייהן הפרטיים והציבוריים כאחד . באזכרה שנערכה בבית הקברות במגדיאל לדוד שלמה , כבר היו שיחות אוסלו לעובדה מוגמרת " . שמעת " , אמרה לי מרים " , אמרו היום בערוץ שבע , שלצבא שלנו לא מגיע בכלל השם צבא ההגנה לישראל , כי הוא לא מגן עלינו יותר " . "לא שמעתי " , לחשתי לה , " אין לי מושג איפה נמצא ערוץ שבע על הסקלה " . בתום הטקס פנו חלק מן המשתתפים אל נחלות הקבר להנחיל לילדיהם את אילן היוחסין שלהם ומעט ממורשת פקידת המתים . חלק מן הילדים שזו להם הפעם הראשונה בבית קברות , הביטו בעיני ההורים כמו ביקשו ללמוד על מידת הצער והעניין שעליהם להביע . בשער היציאה , ליד מתקן נטילת הידים , הביטה בי מרים בעיניה הירוקות , חייכה ואמרה : "עזבי פוליטיקה . הלכת לשמוע את השיעורים במדרשה לבנות שהמלצתי לך עליהם " ? "הלכתי לחלקם " , עניתי " , נו , איך הם " ? "סיפור ארוך " , השבתי . אפשר להתחיל הרחק מן הברושים שבמגדיאל : לקפל את ההתחלה אל תוך מעטפה שהגיעה אלי מן המדרשה לבנות שבאוניברסיטת בר אילן . במעטפה מצאתי דף דמוי קלף צהבהב , המודיע על פתיחת תכנית לבוגרות המדרשה שתחל בתשנ"ג . ( 1993-1992 ) הלימודים מרוכזים בשש שעות ביום שלישי , מצהרי היום ועד שמונה בערב , שבהם שלושה שיעורים ושעתיים ללימוד בחברותא . התבוננתי בקלף הצהוב , בכותרת המסולסלת ובפרישת השיעורים המוצעים וניסיתי להבין , כיצד הגיעה אלי

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help