sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ברור היה לי , שאמו מנחשת את עמדתי באשר להחלטה על מקום הקבורה . תמהתי אם היא מתרגמת אותה בעבורי לשפה שתערב לאוזני או תסתום את טעוני , או שמא היא עצמה נזקקה להשוואה הזאת כדי להקל עליה את הפרידה והמרחק שכפו עליה נכדיה . לסבו של יחזקאל דאום , שהיה גם סבה של אמי , היו שישה ילדים , שתי בנות וארבעה בנים . הוא עצמו היה מראשוני תנועת " המזרחי" - ציוני דתי שעקר את משפחתו מוורשה ב 1924 והביאה למגדיאל שבשרון . בת אחת שלו ( בעקבות בעלה ) ובן אחד ( בעקבות אישתו ) המשיכו בדרכו הציונית דתית . האחרים , למעט אחד הנכדים , הלכו ורחקו ממנה . יחזקאל ואחיותיו גדלו באחת משתי המשפחות הדתיות . אהבתי לבלות ימים ארוכים בחצרות מגדיאל שבהם גרו דודי אמי זה לצד זה . העובדה שבאחד מהם נשמרה השבת לא בלטה על רקע המסורתיות שאפיינה את שני הבתים האחרים . מרים ויונית שהיו בערך בגילי על אף שהיו בנות דודי אמי , היו חברות נפלאות לשוטטות ולמשחקים , לטיפוס על עצי ההדר והשםק ולעישון בדלי סיגריות אסורות מאחורי הלולים . ממרים למדתי שצריך לחכות עד שייצאו שלושה כוכבים במוצאי השבת , כדי שאפשר יהיה לאסוף את הביצים וגם כמה בדיחות גסות של ילדות . מיונית הלא דתית למדתי את תפילת הבוקר שאמרה בבית הספר הממלכתי דתי שלה , כי במושבה לא היה בית םפר יסודי אחר . אם היתה מגדיאל מקום אחר בעבורי , היתה כך בשל קצב החיים שלה והיותה שונה כל כך מן השכונה שבה גדלתי בשולי העיר הגדולה . במשך הזמן פחתו הביקורים וגדלו המרחקים . את משחקי הילדות החליפו עמדות והחלטות , אופנות ודימויים שצבעו את הקשר והאהבה הישנים . מאום לא נותר תמים או מובן מאליו . ההיסטוריה הפרטית של משפחת דאום ופיצולה לביוגרפיות רבות הינה דוגמה אחת למבוע שכיח כל כך בחברה הישראלית , שמיקם את מרים ואותי משני צדיו של מתרס חברתי , אידאולוגי ופוליטי . עבודה זו החזירה אותי "לשדה" של מרים . בחרתי לחקור את

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help