sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

השמונים לפרסם מאמרים וספרים ברוח "ביקורתית" או "חדשה" כמו ברוך קימרלינג , גרשון שפיר ואורי רם , אשר לא כמו ההיסטוריונים החדשים צמחו במימסד האוניברסיטאי הישראלי . במבט לאחור , אחרי עשור ויותר , למרות כל האמור לעיל , נראה לי כי נכון היה לפרסם את המאמר כפי שהתפרסם ב . 1988 שכן במאמר אובחן בצדק ובצורה מדויקת קו שבר היסטוריוגרפי מהותי באמצע סוף שנות השמונים , והמאמר ציין אבן דרך ותמרוד בתולדות ההיסטוריוגרפיה הישראלית , ולכן ראוי שיראה אור בעברית . בחרתי לפרסם כאן את המאמר כפי שהופיע בגרסתו הראשונה , Tikkurci ב , 1988 על פגמיו ) , עם שינויים קלים בלבד , בעיקר בתוספת מראי מקומות , ( מפני שהוא מהווה מסמך היסטורי , או לפחות היסטוריוגרפי . אך ראוי שהקורא יידע כי מאז התפרסם המאמר שלוש פעמים נוספות , כל פעם בהרחבת מה . הגרסה השנייה באנגלית הופיעה באוסף מאמרים שלי , הקרוי Israel and the Palestinians 1948 and After : ( הוצאת אוניברסיטת אוקספורד , , ( 1990 שם ערכתי תיקונים ושינויים קלים בטקסט וכן הוספתי נספח בן שמונה עמודים שבו סקרתי את התפתחות הוויכוח ההיסטוריוגרפי " ישנים" "חדשים" עד לאוקטובר . 1989 הרחבה נוספת במאמר השלמתי במהדורה השנייה של , 1948 and After שראה אור , גם כן בהוצאת אוקספורד , ב . 1994 בגרסה זו , השלישית , הוספתי נספח שני , בן כ 15 עמודים , שבו סקרתי את התפתחות הוויכוח ההיסטוריוגרפי הישראלי עד מאי . 1993 בתוספת זו עסקתי גם בהתפלגות בקרב קבוצת "ההיסטוריונים החדשים , " בין מה שפפה כינה "פוזיטיביסטים" ו"רלטיביסטים , " כאשר האחרונים ( שפפה מונה את עצמו ביניהם ) מושפעים מרוח הפוסט מודרניזם ( שבדרך זו או אחרת תורגמה במקומנו ל"פוסט ציונות . ( " גרסה אחרונה , רביעית , של המאמר פורסמה בצרפתית בקובץ הנקרא L'historiographie israelienne aujourd'hui בעריכת פלורנס היימן ( Heymann ) ומישל אביטבול ( francais de Jerusalem , CNRS Editions , Paris , 1998 Centre de recherche ) ( Abitbol ) ובו תוספת נוספת הסוקרת את המשך הוויכוח ההיסטוריוגרפי , על פרסומיו וכנסיו , עד ינואר . 1997 הגרסה הראשונה של המאמר שונתה רק מעט בגרסאות

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help