sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

או , להבדיל , בפולחנים קניבליים ) כדי להבינה "עד הסוף . " עם זאת , גם היציאה מאותו מקום וחזרה , בפועל ועל ידי כתיבה , אל "המטרופולין , " שממנו באים בדרך כלל החוקרים , הכרחית לא פחות למעשה האנתרופולוגי . היציאה היא תמידית , בעצם קיום יומן שדה , בעצם ההתבוננות ממרחק , בעצם הצורך המתמיד לתרגם , להעביר לא רק משפה לשפה , אלא גם לשפת האנתרופולוגיה הדורשת רפלקסיביות מסוג מיוחד , עם מושגים ומסורת משלה , הנעזרת בארטיפקטים תרבותיים כמו גם בהתבוננות ובשיחה , שגם הם סלקטיביים בעליל . כך , פנימיות וחיצוניות , סובייקטיביות ואובייקטיביות , מעורבות זו בזו באופן מתמיד . ובכל זאת , יש הבדל אם התנועה הראשונה היא פנימה לשדה או החוצה ממנו . באנתרופולוגיה עצמית המבט הפנימי כבר קיים , ואילו היציאה החוצה , התרגום , ההעברה אל נוסח חדש , היא הבעייתית , היא המסה , הניסוי , הניסיון . כמו הכניסה ל"שדה , " גם שדה היציאה מהשדה הוא מעניין ורב פנים . יש יציאה מושגית , ניסיון לעבור ממה שמכונה "מושגים מסדר ראשון" ( מה נאמר , נחווה , נעשה ) לבין "מושגים מסדר שני , " כלומר מה יש לומר על כך מתוך ובשפה של תצפית , התבוננות , עיון . ויש יציאה רגשית , כיצד לנסח רגש עצמי במונחים כלליים , ועדיין לשמור על ההדהוד הפנימי , כך שמושג מסדר שני לא יאבד את הקשר עם אותו מושג ( מילה , תחושה , זיכרון ) בסדר הראשון , וזאת , ביתר שאת , במצב המתואר כאן , שבו החוקרים והנחקרים חד המה , גם אם יש נחקרים נוספים ואף חוקרים אחרים , הוגי מקום , הלוקחים חלק במהלך . ניסוח המקום מבפנים הוא מורכב עוד יותר , שכן המבט הפנימי הוא לא אחד ולא אחיד . אין מקום דומה למשנהו , גם אותו מקום הוא מקום אחר לאנשים אחרים , לביוגרפיות הגעה שונות , למקומות שונים באותו מקום אחר , כביכול . גם לאדם אחר אותו מקום , המקום "האחר" שממנו בא , שאליו הוא שייך , אם יש כזה , הוא מקומות שונים , שלא בהכרח ניתן לכנס אותם , לצמצם ביוגרפיה למקום אחד , שלא מתפזר לעוד מקומות , קטנים או גדולים , סמוכים או רחוקים , פרטיים או משותפים . בעיית ההכללה של הפרטים והפרטיות של מקום קיימת גם מן הצד האחר , שכן הפרטים תלויים בכלל לא פחות מאשר להפך - כל פרט ( אדם , קטע ) מלכתחילה מתקיים בקשר של הרבה , ריבוי , תרבות . כל מקום הוא גם הכללה של פרטים וגם פרט בתוך כלל - חברתי , מושגי , גיאוגרפי , רגשי .

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help