sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:III

הסטורית , במובן זה שהוא יכול להגדיר את גבולות הנושא וגבולות התיקוף , לא קיימת בעת כתיבת ביוגרפיה . חייו של גיבור סיפור המעשה הם שמכתיבים את המסגרת הכרונולוגית והתמטית . לכן גם נמנעתי מליצור מודל ולהכניס את גיבור הביוגרפיה לתוכו , כפי שאני נוהגת לעתים בעת כתיבה על נושא הסטורי . לגבי הביוגרפיה היא מיטת סדום , שאיננה תורמת לתוכנת הנושא . נתתי לעצמי לזרום עם האיש , ללכת לאן שהוא יוביל אותי . היו לי כמה כללים ראשוניים ביותר לגבי הסלקציה שכל הסטוריון או ביוגרף מחוייב לעשות : אני מעוניינת בכל אותם פרטים ואירועים , שיש בהם כדי להאיר את האישיות על גווניה , לבטיה , חוסר השלמות שבה . אהבתי פרדוכסים , סתירות פנימיות , כל מה שאיננו עולה בקנה אחד עם דמות אידיאלית , מונוליטית , שלמה עם עצמה ועם עולמה . לא הרגשתי מחוייבת לתאר כל ניואנס אידיאולוגי , כל נסיון פעולה אם סברתי שהיה חסר משמעות . תהליך כתיבת הספר ניראה לי כתהליך של צמיחה אורגנית של דמות , שעוצבה כמעט באופן ספונטני , באמצעות החומרים שניראו לי מעניינים ומשמעותיים לתיאורה . לא חשתי בשעתו את מידת המעורבות שלי בעיצוב הדמות . האמנתי בתום לב שאני נותנת לאיש ולחומרים ההסטוריים להוליך אותי . כיום אני מודעת לעוברה שאני היא זו שקבעתי את אופי הספר , וכתוצאה מכך , לטוב או לרע , את הדיוקן ההםטורי שהצטייר בו . ביוגרף אחר יכול לשרטט דמות אחרת על סמך אותם המסמכים . למרות מידת הנאיביות שלי אז ביחס לתפקידי בעיצוב הדמות , ככל שהתקרב היום שהספר יעמוד למבחן הקוראים , כן השאלה של האמינות ההסטורית של הדמות קיבלה משמעות גדלה והולכת לגבי : האם השחזור ההסטורי שהתיימרתי לעשות צלח בידי , או שמא יתברר לי שאץ קשר בין הדמות המשוחזרת והדמות הטבועה בזכרונות האישיים והקולקטיביים של בני התקופה . בניגוד לדוגמאות שהבאתי קודם לכן באשר למגבלותיו של ההסטוריון בשחזור חוויה אישית , שהיא גם ארוע הסטורי , ולמרות שהייתי דוחה מכל וכל כל ניסיון חיצוני להשפיע עלי בנידון , במקרה של ברל סברתי שהמבחן של האמינות של הדמות בעיני בני תקופתו הוא מבחן ראשון במעלה , והקשה מכולם . ברל לא היה קשור לחוויה מרגשת זו או אחרת דווקא , אלא היה חלק בלתי ניפרד מדימויה של תקופה שלמה , ותמונת הזכרון שלו השתלבה בתמונות הזכרון האינדיבידואליות של בני הדור , החויות הקולקטיביות שלהם ,

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help