sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:264

ה'קאזה נובה , ' ידיעת ארץ הקודש , הדפוס והחינוך של הפרנציסקנים במחצית הראשונה של המאה התאכסנו הצליינים שבאו למנזר סן סלבדור הפרנציסקני בתוך מבנה המנזר עצמו . בשנות ה 40 נבנה ליד המנזר מבנה מיוחד עבור האכסניה —ה'קאזה נובה . ' ריטר ( בסוף שנות ה ( 40 מציין , כי לנוצרים הקתולים יש אכסניה יפה ליד המנזר העיקרי שלהם , ובה מתאכסנים עולי רגל אירופים . " דה סוסי 850 ) ו ) מוסר , בי ליד המנזר הפרנציסקני יש מקום מגורים לעולי רגל , הידוע בשם 'קאזה נובה' ו האכסון בו הוא בחדרים קטנים , ובכל חדר שתי מיטות . מחיר הלינה די נמוך . הארוחות דלות . וויליאמז ( בסוף שנות ה ( 40 כבר מסמן במפתו את ה'קאזה נובה . ' הוא מספר כי זהו בית הארחה של המנזר הפרנציסקני , ובו רשאים עולי רגל מכל האומות ללא הבדל דת ועדה , לשהות כשבועיים . התשלום הוא ברצון איש ואיש . המנזר שאינו מספק אלא לחם טוב ויין גרוע , מצפה לנדיבות ליבם של המתארחים תמורת האכסון העלוב . " גם מפות מאוחרות יותר , כמפת ווילסון ואחרות , מסמנות את מקום ה'קאזה נובה . ' פטרמן ( 1853 ) מספר , כי הפרנציסקנים מקבלים בבית ההארחה הגדול שלהם זרים מכל העדות ומחוסרי אמצעים , ואלה זוכים , כמו בכל מנזר של ה'טרה סנטה , ' ל 3 ימי אירוח חינם . באפריל 859 ו מספר שרר , כי הפרנציסקנים נוהגים הכנסת אורחים נדיבה ביותר , ומבחינת חוסר הציפיה לתמורה יכולים המנזרים האחרים להיכלם . למנזר הלטיני בניין חדש ' ) קאזה נובה , ( ' ואומרים בי בשבוע החג השנה התארחו בו יותר מ 1 , 400 צליינים . אולמות השינה מרווחים ומאווררים , אלא שאדם צריך להיות נבון לסבול את השהיה במחיצתם של רבים , כי החדרים המעטים ליחידים מוזמנים כבר זמן רב מראש על ידי נוסעים חשובים וגברות נכבדות . בגלל ריבוי האורחים אין גם לצפות לתשומת לב מיוחדת מבחינת השירות . הצליינים חייבים גם להישמע להוראות המסדר ולשמור על חוקיו . ל 1875 חוזר המדריך הפרנציסקני , ליון , ומוסר , כי בירושלים יכולים כל הצליינים ללון ב'קאזה נובה' של הפרנציסקנים , וכי אפשר לשהות שם עד 30 יום . הנזירים הפרנציסקנים הצטיינו בידיעת הארץ הקדושה , זאת בנראה גם בקשר לתפקידי אירוח הצליינים שנטלו על עצמם . עוד ב ם 80 ו מספר וויטמן , כי קיבל מאבות המנזר הלאטיני מדריך מיוחד לתיירים שהוכן על ידם לעיר הקדושה . נורוב ( 1835 ) מציין , כי ספריית הפרנציסקנים אינה מכילה יצירות חשובות כמו זו של המנזר היווני , אך המדריכים הלטינים מתמצאים בידיעת ירושלים והארץ הקדושה בדרך כלל הרבה יותר טוב מהיוונים . תרומתם של הפרנציסקנים בנושא הכרת הארץ התבטאה גם בהקמת בית דפוס משלהם , irpD . 62 , עמי . 63 . 202-201 קרזון , עמי . 64 . 162 ברטלט , סיורים , עמי , 15-14 ורברטן , עמי 48 ו . . 65 ג"ג-ריטר , ר , עמי . 66 . 206-205 סוסי , א , עמי . 554 . 67 וויליאמז , ב , עמי ; 549-568 א , תוספת , עמי . 66 . 16-15 פטרמן , א , עמי . 69 . 218-217 ; 202 שרר , עמי . 70 . 184-176 ליון , ( 1876 ) עמי . 71 . 5 וויטמן , עמי 184-175 ; נורוב , א , עמי ו 8 ו . 190- המנזר . עם זאת הוא מעיר , בי מזה זמן רב לא זבה המנזר לארח מספר ניכר של צליינים . " קרזון ( באביב ( 1854 טוען , כי ציפה לקבל לינה ומזון במנזר —דבר רגיל ביותר מאחר שהמנזרים משמשים אכסניות לעולי רגל— אך יחס הנזירים היה מחפיר והם שיכבו אותו בבניין סמוך למנזר . " ב 842 ו מציין ברטלט , כי המנזר הלטיני הוא הטוב ביותר מבחינת האירוח , לאחר הארמני , וב 1843 קובע וורברטן כי המנזר הלטיני הוא האמיד ורב ההשפעה ביותר בכל ארץ ישראל .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help