sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ארצית במעמד השותפות של התושבים , מאמצע שנות ה , 80 וזאת למרות ההתקדמות בשירותים החברתיים ובדמוקרטיה מקומית , ולמרות הדרישות מהציבור לכלול שכונות נוספות בפרוייקט . אחרי הבחירות לכנסת ב , 1981 שקדמו להן פילוג במפלגת ד"ש וגסיסה שלה , נטשו הטירונים את הפוליטיקה . אמנם , קומץ פקידים מקצועיים בעלי ניסיון המשיכו לפעול במערכת , אך הפוליטיקאים דיכאו אותם . תקציבי הפרוייקט הגיעו לשיאם ב , 1982 / 83 ומאז ירדו בהתמדה . במקביל נעלם הגיבוי הפוליטי שניתן קודם לשיתוף התושבים ולפיתוח קהילתי . רק בחלק מהשכונות שמרו התושבים על מידת השותפות שהשיגו . תהליך זה נחקר בסוף שנות ה 90 ב 14 שכונות שהתקיימה בהן שותפות מלאה באמצע שנות ה 80 והוא מובא כאן . מתברר כי ללא קשר עם השינויים בפוליטיקה הארצית , התושבים לא ניצלו את מלוא ההזדמנות להעצמה שהציע הפרוייקט . רבים היו "נמרים הססנים . " נרשמו הצלחות מרשימות , אך גם מגבלות בנחישות ובמיומנות . עם זאת , חלק לא קטן מההישגים נשמר , והגורמים העיקריים לתוצאות אלה היו : הקשר הארגוני הרופף ( במכוון ) בין הדרג הלאומי והמקומי , מחד ; ותרגום הרעיונות המרכזיים , הפיכתם למוסדות מקומיים והפנמתם בתור נורמה על ידי רבים , מאידך . החלק החמישי , רעיונות , פוליטיקה ותמורה חברתית , דן בשתי שאלות יסוד : ( א ) מהו ניהול תהליכי שינוי בארגון מגוון , במיוחד בתוכנית ציבורית ) ? ב ) כיצד מתהווים שינויים בתרבות הפוליטית ובמערכת ? מה גורם לרעיונות להתקבל על דעת רבים ולשרוד ? שני הפרקים האחרונים מסכמים את הלקחים לגבי היעדים הספציפיים של הפרויקט , וממליצים על גישה כללית למאמץ הבלתי פוסק למען החברה הטובה . ברצוני להודות למרכז לפיתוח על שם פנחס ספיר באוניברסיטת תל אביב עבור עזרה חומרית ב , 1984 ולבית הספר על שם הנרי ג'קסון באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל עבור האירוח האקדמי בשנת . 1985 נעמי כרמון , אלקס וינגרוד , אהרון יורק , יונה רוזנפלד , שלום רייכמן המנוח ושמעון שפירו קראו חלקים מכתב היד ונתנו לי הצעות מועילות . תודה מיוחדת ועמוקה לרעייתי רוז על הביקורת המועילה . אליהו כץ נתן עצה מהימנה על הדרכים להציג נתונים מורכבים על אוכלוסייה מצומצמת . עמירם גונן , אילה הירש ומייק וייל קראו טיוטה מאוחרת של החיבור והציעו שכלולים . חגית חובב ונאווה גלזר באגף

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help