sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לבנאליות של מבחר קלישאותיו . למה הדבר דומה , לאדם שתפיסת הדמוקרטיה שלו מתמצת בעיקרון של "שלטון הרוב , " ושאינו חש צורך וחובה להרחיב ולתקן את תפיסתו גם לנוכח עדויות ברורות על שטחיותה ועל הסכנות הגלומות בה . ובדוגמה מהיומיום , עצם הציפייה מאנשי חינוך למתן דין וחשבון ביחס לעיקריו הרעיוניים והערכיים של החינוך ההומניסטי נתפסת כיום על ידי רבים כתביעה טרחנית או כבלבול מוח פילוסופי שאינו רלוונטי למלאכת החינוך וההוראה - מצב המאפשר לרבים לחיות עם עצמם בשלום ובשלווה גם כנושאי דגלים חינוכיים שהגיונם ומשמעויותיהם מוכרים להם אך בקושי . מובן שהמישור הקונקרטי מקבל את משמעותו מההקשר התרבותי הרחב . את אובדן האמון ברוח האדם ואת ההתנערות מאידיאלים תרבותיים וחינוכיים של "אנושיות מלאה ובמיטבה" ( מה שהיוונים כינו " פיידיאה" והרומים "הומניטס ( " אנו מוצאים לדוגמה באבחנות ובהבחנות הבאות : ניטשה חזה את הדומיננטיות של "האדם האחרון , " שמפיק את טעם החיים מעדריות חומרנית ונהנתנית ושבנשמתו הטכנוקרטית הקטנה מגמד כל דבר אנושי עלי אדמות ; מתיו ארנולד איבחן את הליברל הריקני שנלחם כארי למען חופש הביטוי אך מגלה אדישות מוחלטת לתוכנן ולערכן של המילים 1 אורטגה כתב על הברברי המתורבת שמתמחה ללא גבול בתחום מקצועי צר , אך פוטר את עצמו לחלוטין מאחריות מוסרית וממעורבות תרבותית ; ריצ'רד ליווינגסטון כינה את תקופתנו כמאה "חסרת אמות המידה ; " מרטין בובר הזהיר מפני היבלעות היחיד בקולקטיב , אשר גוזל מהפרט את צלמו האנושי ואת זהותו האישית ; אברהם מאסלו והרברט מרקוזה ( כל אחד בדרכו ) איבחנו את ההוויה המלאכותית והמנוכרת של הפרט , שתחת הפגזותיה של חברת ההמונים הצרכנית גורמת לו לאבד כל קשב לעולמו הפנימי ; ואלן בלום ביקר את הסטודנטים בימינו , אשר בשם היחסיות התרבותית ו"התקינות הפוליטית" ויתרו על כל שיפוט ערכי ואידיאליזם חינוכי . עדויות נוספות לאובדן האמון ברוח האדם מספקת לנו המציאות המודרנית פוסט מודרנית שלנו . זה כמה שנים שמדברים על "קץ ההיסטוריה" ועל חיסול הכמיהה לחזונות אלטרנטיביים לסדר החברתי הקיים . השימוש במושגים הומניסטיים מסורתיים כגון חוכמה , אופי מוסרי , גדלות נפש , ועידון טעם נחשב לא רק לעניין אנאכרוניסטי אלא גם מושמץ מייד כאינטרסנטי וכוחני . תרבות הרייטינג דחקה את רגליו של החינוך לתרבות ; תפיסת הרב תרבותיות מכרסמת בערכי מוסר כלל אנושיים ; אידיאל המצוינות האנושית הומניסטית מוקרב על מזבח

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help