sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

. ( 1995 , 1990 בית ספר "קדמה" אימץ גישה חינוכית שונה מזו של בתי ספר אחרים . הוא ממקד את מאמציו באוכלוסייה ספציפית תוך ניסיון לשנות את התפיסה העצמית והתרבותית של תלמידיו . בכך הוא הולך בעקבות משנתו של טיילור , הקושר בין דימוי עצמי חיובי של האדם , המושפע מיכולתו לבטא את עצמו ואת תרבותו בצורה מלאה , לבין הצורך שלו בהכרה על ידי הסביבה . ( Taylor , 1992 ) בית הספר מאפשר לתלמידיו לברר את מרכיבי זהותם באופן ביקורתי , ואינו מתייחס לזהות המזרחית כזהות מונוליטית ומובחנת , אלא כנראטיב חשוב שהושתק במשך שנים רבות וראוי כעת להחיותו ולהשמיעו . בכך מצטרף בית הספר לפעילים בתנועות וולונטריות כמו "הקשת הדמוקרטית המזרחית , " הקוראים לכינונה של חברה ישראלית רב תרבותית ופלורליסטית המעניקה זכויות , קול והגנה לקבוצות מיעוט ולקבוצות חלשות ומקופחות ( שנהב ; 1988 , שוחט ; 1995 , קריף . ( 1998 , בית הספר הדמוקרטי בחדרה מהווה אלטרנטיבה חינוכית רדיקלית לנעשה בבתי ספר ישראלים רגילים . מכל בתי הספר שיוצגו בספר , הוא מאופיין בכך שהבעיה בה הוא עוסק נושאת אופי אוניברסלי ולא רק אנדמי ישראלי , ובית ספר זה מהווה קול חשוב בשיח על חינוך לדמוקרטיה ואזרחות שכל כך חסר בחברה הישראלית . כאן ניתן למצוא הדים לביקורת של קון ( 2000 ) ורוג'רס , ( 1973 ) התוקפים בצורה חריפה את שיטות החינוך התעשייתיות והפרונטליות ומעודדים גישות חינוך הוליסטיות , השמות את הילד במרכז ומדגישות את המישור הרגשי שבחינוך ; וכן לגישתם החינוכית של ניל ( 2003 ) וגרינברג , ( Greenberg , 1998 ) אשר הקימו בתי ספר חופשיים ודמוקרטים כאלטרנטיבות לחינוך המסורתי . בית הספר מציג עצמו כקהילה המשתנה ללא הרף עם כל אדם שנכנס אליה ויוצא מתוכה . כל קול בקהילה משפיע ומשנה את בית הספר , והוא מצליח להנחיל לתלמידיו גישות דמוקרטיות לגבי נושאים שונים . כך , למשל , בסקר עמדות תלמידים שנעשה בבית הספר הדמוקרטי , נמצא שהתלמידים מגלים עמדות דמוקרטיות יותר ביחס לערביי ישראל בהשוואה לתלמידים שלומדים בבתי ספר רגילים ( גולדנברג . ( 1998 , בתי ספר אלה זוכים לתהודה ומעוררים עניין . דומה שנושבת מהם רוח אחרת המעשירה את שדה העשייה החינוכית בישראל . משלחות רבות של אנשי חינוך , סטודנטים ומעצבי מדיניות פוקדים אותם על מנת

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help