sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

חברתי , תרבותי ודתי מתמשך . הוא מציע דרך להכלת הסכסוך באופן שמאפשר לתלמידים מפגש ממשי עם האחר ועם תרבותו . בבית הספר מתעוררות סוגיות רבות שגוררות לוויכוח ומאבקי כוח , כגון נושא השפות ( הלימודים נערכים בערבית ובעברית , ( נושא הסמלים , נושאי החגים והטקסים למיניהם , וכמובן , תכני הלימוד . המפגש בין שתי האוכלוסיות מסייע לשינוי עמדות ולבדיקה עצמית של המשתתפים . ( Feuverger , 1995 ) ביישוב שוכן גם בית הספר לשלום ( להבדיל מבית הספר היסודי שיתואר בספר ) המארגן מפגשים בין תלמידים יהודים לתלמידים ערבים ממקומות שונים בארץ . מטרת פעילותו היא להפחית דעות קדומות ולשנות עמדות תוך יצירת אווירה של שיתוף פעולה וקרבה בין התלמידים משני העמים . ( Feuverger , 1997 ) אין קשר ישיר בין בית הספר לשלום לבין בית הספר היסודי שבו עוסק המחקר , אך ברור שקיימת זיקה בין מוסדות המתמודדים עם אותו נושא ושוכנים באותו יישוב . בית הספר "ביאליק" השוכן באזור התחנה המרכזית החדשה בתל אביב , מנסה לתת מענה אנושי לתלמידיו , שחיים בדרך כלל בתנאים קשים מאוד . בית ספר זה הפך עקב שינויים דמוגרפיים , מבית ספר ישראלי לרב לאומי המאכלס תלמידים מתרבויות שונות . אוכלוסיית התלמידים של בית הספר מורכבת מילדי פועלים זרים , ילדי סייענים פלשתינאים , ילדים של משפחות צבא דרום לבנון לשעבר ומיעוט של ישראלים יהודים ותיקים ועולים ממעמד סוציו אקונומי נמוך המתגוררים באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב . בין הבעיות המטרידות ילדי מהגרים בעולם המערבי , וילדים בבית הספר "ביאליק" בכלל זה , ניתן לציין את הדאגה למעמד הוריהם , אפליה בארצות הקולטות , היסטוריה וחוויות אלימות שחוו באזורי הסכסוך מהם היגרו ומגורים בתנאי עוני והזנחה של האזורים האורבנים . ( 1990 Olsen & Chen , 1987 ; Willshire 1989 ; Valdivieso , ) הפרק העוסק בבית הספר "ביאליק" מציג את רוח בית הספר ואת ההבנה החינוכית המותאמת לצרכיהם המיוחדים של התלמידים . הקו החינוכי המיוחד המאפיין את פעולת בית הספר מתבטא במנגנוני תגובה גמישים בקרב המורים , בפיתוח רגישות לרב תרבותיות , בשינוי . 3 ראו את ספרו של חלבי , ( 1998 ) המתאר את גישת העבודה והניסיון שנרכש בדיאלוג בין ערבים ויהודים בבית הספר לשלום .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help