sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה התרבות הישראלית המצויה עדיין בשלבי התגבשות , היא מבחינות רבות מעבדה אנושית מרתקת . באמצעותה אנו לומדים על כושר ההסתגלות של בני אדם החיים בחברה שעסוקה עדיין בגיבוש זהות ובחיפוש מטרות חברתיות . בחברה הישראלית לא קיים עוד אתוס של סולידריות הניזון ממיתוס מאחד וברור . החברה עדיין מגבשת דפוסי התנהגות כשהיא נעה לכיוון פלורליסטי ורב תרבותי ( במקרה הטוב ) או לכיוון של שסע ושבטיות ללא אפשרות של שיח מאחד ( במקרה הרע . ( הצורך להכריע בשאלות מדיניות , חברתיות ותרבותיות , דורש מן החברה הישראלית להיות מודעת לדרכים שבהן הכרעות אלו מתקבלות . ברור כי לאופי היחסים הנרקמים בין הקהילות השונות המרכיבות את הפסיפס הישראלי יש השלכה על דרך קבלת ההחלטות ועל טיבן . הרב תרבותיות בחברה הישראלית גורמת ליצירת שסעים . הקונפליקטים הבולטים בה הם : • דו קיום בין ערבים ליהודים דו קיום בין דתיים לחילונים מתח בין דת לדמוקרטיה סוגיית מהגרי העבודה והשתלבותם בחברה הישראלית • ריבוד בהקשר האתני יהודי במערכת החינוך הישראלית קיימות מסגרות פורמליות שתפקידן לטפל בחלק מקונפליקטים אלה . האידיאולוגיה החינוכית של מערכת החינוך מהווה את התשתית ואת הצידוק לקיומה של המסגרת החינוכית ולדרך שבה היא מטפלת בבעיות . כמה בתי ספר בישראל מתנהלים על פי אידיאולוגיה מיוחדת : בית הספר היסודי בנווה שלום - המטפח דו קיום בין ערבים ליהודים rr ראו את ספריהם של בר נביא ובן עמי ( 1998 ) ואוחנה , ( 1998 ) כניתוח עכשווי של השסעים בחברה הישראלית . ראו גם את אלמוג , ( 1997 ) בהתייחסותו להתפוררות מיתוס הצבר .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help