sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:466

נשלים את הרשימה בשתי דוגמאות מתחום האמנות המונומנטאלית שתיהן שייכות למחצית הראשונה של המאה הה . ' 0 ) כבר הזכרנו את הפסיפס בקשת הניצחון של כנסיית סנטה מריה מאג'ורה ( איור , ( 1 שבה התחלנו למעשה את הדיון בתיאורים הרומיים של ירושלים . אנו חוזרים אליה כדי לברר , באיזה הקשר מופיעים תיאורי שתי הערים על בסיס הקשת . במרכז הקשת מתואר הכיסא האפוקליפטי הנערץ על ידי פטרוס ( משמאל ) ופאולוס ( מימין . ( בין התיאור הזה לבין תיאורי ירושלים ובית לחם מסודרות , במפלסים , תמונות נבחרות מילדות ישו ; מלמעלה למטה : במפלס הראשון — הבשורה למרים ( על פי פסודו מתי , ( 2 , ix הבשורה ליוסף ( מתי א ( 24-18 הצגת ישו במקדש ( לוקאס ב , ( 38-22 חלום יוסף ( מתי ב ;( 13 במפלס האמצעי — הערצת המאגים ( מתי ב ;( 11-9 קבלת הפנים של ישו במצרים על ידי אפרודיסיוס ( פסודו מתי , ( 24-20 _ על המפלס התחתון — פקודת הורדוס לרצוח את התינוקות בבית לחם ( מתי ב ;( 16 המאגים והחכמים בפני הורדוס ( מתי ב . ( 8-1 האינטרפרטאציה הבסיסית לאיקונוגראפיה המיוחדת הזאת ( שאינה שיגרתית במבחר התמונות ומיוחדת בתיאור כל איור ) נוסחה כבר על ידי גראבאר בשנת ; 1936 הוסיף על פירושה ולן 78 גראבאר ( לעיל , הערה , ( 54 עמ ' . 214-213 איור . 19 שחזור משוער של פסיפס האפסיס בכנסיית הלאטראן , מן המאה הד' בודנזיג , שם . איור 30

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help