sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:451

תיאורי אתרים בודדים המייצגים את העיר ירושלים הנוהג לשרטט מבנים כליווי לתיאור המילולי של המקומות הקדושים הוא קדום לזמנו של ארקולף . על כך מעידים גם תיאורים ויזואליים קדומים של המקומות הקדושים והמבנים המסמלים אותם , המופיעים אמנם בהקשרים אחרים , אבל עדיין בזיקה לעלייה לרגל . התיאורים האלה שייכים לקבוצה השנייה בסיווג שלנו . ביצירות השייכות לקבוצה הזאת לא נמצאו תיאורים של ירושלים כעיר , אלא תיאורים של מבנים מקודשים המייצגים אותה , ובמיוחד של קבר ישו . גם תיאורים אלו אינם באים בפני עצמם , אלא מופיעים אגב סצינות מן הברית החדשה , כאמצעי למקם את הסצינה ולזהותה זיהוי איקונוגראפי . אין זה מקרה שרוב רובן של הדוגמאות בקבוצה זו נוצרו באיזור סוריה-ארץ ישראל ומסיתות כחפצים הקשורים ישירות בעלייה לרגל למקומות הקדושים . הן מתוארכות בדרך כלל למאה הו / מבנה הקבר של ישו הוא הנפוץ ביותר בתיאורי המבנים הקדושים של ירושלים . הוא מופיע בדרך כלל בסצינה המראה את 'שתי המריות' ( מרים אם ישו ומרים המגדלית ) לפני הקבר הריק , מקבלות את בשורת המלאך על תחיית ישו ( מתי כח 7-1 ומקבילות . ( עשרים פעם מתוארת הסצינה בשלושים ; 102 Rivistadiarcheologiacristiana , 12 ( 1935 ) , pp . 51- e la chiesa del Santo Sepolcro a Gerusalemme' _, R . Krautheimer , 'Santo Stefano Rotondo a Roma 31 לתרגום אנגלי על ידי , H . Saalman בצירוף Journal , 5 ( 1986 ) , p . 61 ian Medieval Iconography ' , The Israel Museum Tradition and Apocalyptic Inspiration in Christ- B . Kuhnel , 'Likeness and Vision : Loca Sancta 1 B . _Kuhnel , 'Jewish Symbolism of the Temple and _> הערכה מחודשת של המחבר ותוספת ספרות , ראה : 32 pp . 69-1 14 , esp . p . 74 Medieval , and Renaissance Art , New York 1969 , R . Krautheimer , Studies in Early Christian , שם , עמ' 95 ( בתרגום האנגלי . ( 168 Journalof Jewish Art , 12 / 13 ( 1986 / 87 ) , pp . 147- Holy Sepulchre and the Heavenly Tabernacle ' , the Tabernacle and Christian Symbolism of the כנסיית s . stefano Rotondo ברומא , שנבנתה בזמנו של האפיפיור סימפליקיוס הראשון . ( 483-468 ) י קירבת כנסייה זו שהיתה כנסיית הנצחה המוקדשת למרטיר ולדיאקון הראשון , סטפאנוס , לכנסיית הקבר בירושלים באה לידי ביטוי לא רק בצורתה העגולה ובתוכנית הקרקע שלה ( תמונות , ( 4 , 3 אלא גם במידותיה ; מכאן עדות שלרשות אדריכל הכנסייה ברומא עמד תיאור מדויק ומפורט של כנסיית הקבר , כבר במאה הה " . ' הדוגמה של כנסיית סן סטפאנו רוטונדו מוכיחה לא רק את קיומם המוקדם של תיאורים חזותיים מסוג אלה המלווים את חיבורו של ארקולף , אלא גם — ובמיוחד — את עוצמת ערכם הסמלי , כמייצגים את ירושלים הנוצרית . בתקופה הקרולינגית קיבלה הזהות בין כנסיית הקבר לבין ירושלים הנוצרית ביטוי ויזואלי ישיר : דמותה של ירושלים השמימית בספר האפוקליפסה של _ולנסיאן ; Valenciennes ) איור ( 5 מושפעת מתוכנית כנסיית הקבר בהעתקה של חיבור ארקולף אדמנאנוס שנעשתה בימי הביניים ( איור . ( 4 ננ הדמיון החזותי איננו אלא תולדה של הזהות שנקבעה בנצרות , כבר בתקופת קונסטנטינוס , בין ירושלים הנוצרית , ירושלים השמימית וכנסיית הקבר . בתוקף הזהות הזאת ניתן לכנסיית הקבר התפקיד לייצג את ירושלים הנוצרית בכל מישורי הסמליות שלה " .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help