sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:428

בריסיפוס כריסיפוס הגיע לירושלים מקפדוקיה , יחד עם אחיו קוסמס וגבריאל , לפני שנת , 409 ומת בעיר הקודש בשנת , 479 בעודו מכהן , staurop hyiax _^ כלומר , שומר הצלב הקדוש . בין השנים 430-425 הוא הצטרף , יחד עם אחיו , למנזר החדש שהוקם על ידי אותימיוס , והיה למעשה תלמידו הראשון . הוא שימש כאיקונומוס במנזר , עד שהסמיכו יובנאליס לכהונה בשנת . 455 פרטים אלה ידועים לנו מספרו של קירילוס מסקיתופוליס , המוסר ב'חיי אותימיוס' כי כריסיפוס היה 'סופר מופלא , ' שהותיר אחריו ספרים רבים . ואכן , כריסיפוס חונך , כנראה , על ברכי הרטוריקה הקלאסית . למרות פרסומו בארץ ישראל הביזאנטית , הוא כמעט נשכח עד למאה הכ , ' ואין למצוא אף חיבור בשמו בכרכי ה'פטרולוגיה' של . Migne מכתביו שרדו ארבע דרשות , שפורסמו במחצית הראשונה של המאה : 'על אודות תיאודורוס הקדוש , ' 'המלאך מיכאל' ( יחד עם אנקומיון [ נאום ] של יוהנס Bruxelles 1978 I-II , ed . M . Aubineau ( Subsidia hagiographica ) , 37 לטקסט ראה : Etienne par Hesychius de _Jerusalem' , AB , 86 P . Devos , 'Le panegyrique de Saint le texte grec du commentaire "In Leviticum '" , de Jerusalem : Notes sur les discours inedits et sur Roma 1952 , pp . 165-206 ; A . Wenger , 'Hesychius Leviticum '" , Scritti di erudizione edi filologia , 'Esichio di Gerusalemme e il suo "Commentarius in Les Homelies Festales d'He ' sychius de Jerusalem , 36 pp . 457-470 Revue des Etudes Augustiniennes , 2 ( 1956 ) , 38 ( 1968 ) , pp . 150-172 כך אצל . Photius , Bibliotheca , codex 171 על כריסיפוס ראה : 'Chrysippos von Jerusalem ' , LTK , II , col . 1 193 Jerusalem ' , ROC , 10 ( 1905 ) , pp . 96-99 ; A . Sigalas _, S . Vailht _* , 'Chrysippe , pr € tre de לגבי חיבורים אחרים של הסיכיוס _, אין בידנו מהדורה שלמה ומהימנה של הטקסט , ועם זאת מ ן הראוי לחקור את תוכנו בצורה מדויקת יותר משנעשה עד כה . כמו כן ראויים פירושיו על ספר תהלים לניתוח משווה עם הספרות היהודית הארצישראלית המקבילה מאותה התקופה ( מדרש תהלים . ( בשנים האחרונות זכו דרשותיו של הסיכיוס לטיפול מדעי מרשים , שהוסיף הרבה לקביעת הקורפוס ונוסח הטקסט עצמו " . הפולמוס נגד היהודים תופס מקום נכבד בדרשות ( ראה , למשל , הדרשה לכבוד גילוי עצמותיו של סטפאנוס הקדוש בבית גמלא והעברתן לכנסיית סטפאנוס הקדוש בירושלים (" . הסיכיוס חיבר גם 'היסטוריה כנסייתית , ' אך זו אבדה . נראה שהתקיף בה בחריפות את עקרונות פרשנותו ויסודות מחשבתו התיאולוגית של תיאודורוס ממופסואסטיה . ככלל , מורגשת היטב בכתביו של הסיכיוס השפעתו של קירילוס מאלכסנדריה , ומכאן התנגדותו לאסכולה האנטיוכית . השכלתו הפילוסופית היתה מוגבלת , והתיאולוגיה שלו מבוססת בראש ובראשונה על פרשנות פשוטה יותר של המקרא ( הוא אף עומד לעתים על הבדלים בין המקור העברי לתרגום היווני . ( חשיבות מיוחדת נודעת לחטא הקדמון במשנתו של הסיכיוס . הוא מדגיש , בדומה לאוגוסטינוס , שהנפש , ולא הגוף , היא האשמה בחטא . למרות חשיבותו של הסיכיוס , השפעתו בכנסייה הביזאנטית לא חרגה מעבר לחיבורים ששרדו ביוונית , בעיקר הפירוש הגדול על ספר תהילים .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help