sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:427

הסיביוס המחבר החשוב ביותר במחצית הראשונה של המאה הוא ללא ספק הסיכיוס , 'כהן מירושלים . ' הסיכיוס , שמת בסביבות , 451 היה נזיר ידוע כבר בשנת , 412 כאשר הוזמן לדרוש בכנסיית האנסטסיס . תפקידו הרשמי בירושלים היה 'מורה' ; ( didaskaios ) ידוע שהיה ידידו של ראש מייסדי הנזירות במדבר יהודה , אותימיוס . היה לו מקום חשוב בין עוזריו של יובנאליס , ובשנת 420 השתתף עמו בחנוכת הכנסייה בלאורה ( מנזר ) של אותימיוס . במאות הו' והד זיכהו פרסומו בפי נזירי מדבר יהודה בתארים 'תיאולוגוס' ו'מקאריוס' ( כלומר ' , המבורך . ( ' אף שהיה קרוב לנזירים , חיי הפרישות אינם נזכרים בכתביו אלא לעתים רחוקות , ונדמה שקהל היעד שלו היה אחר . ברי שהסיכיוס כתב הרבה מאוד , אך כתביו שרדו מפוזרים בשפות שונות : ארמנית , סלאבונית / סלאבית עתיקה , ולטינית , וגם במה שהשתמר במקור היווני קשה לעתים לקבוע בוודאות את זהותו כמחבר . הסיכיוס חב את פרסומו בעיקר לפירושיו על המקרא ולדרשותיו . הפירושים החשובים ביותר , שאין עוררים על כך שהוא חיברם , הם פירושיו לספר ויקרא ולנביאים , שלושה פירושים לספר תהלים , וכן פירוש ( בצורת 24 דרשות ) לספר איוב , אשר שרד בארמנית . עד כמה שידוע לנו , הפירוש על ויקרא , ששרד רק בתרגומו הלטיני , הוא הפירוש היחיד על ספר זה בספרות הפטריסטית " . כמו 8 על תקופה זו ראה : פרונה , כנסיית ארץ ישראל . 33 על יובנאליס ראה : הוניגמן , יובנאליס . הדרשה על nrn b _2 . 441 _dveque de Jerusalem ' , ROC , 15 ( 1910 ) , pp . 440 , version e ' thiopienne d'une home'lie de _Juvenal , S . _Grdbaut , Traduction de la : _niDMin _| _1 _p בתקופתו מינו האנטיכלקדונים פטריארך נגדי בחיבור מן המאה הכ ; ' ראה _" _0 _/>«>< _£ > . _/&>« . « 1 _/?^ : _ג & (/ _'O , 41 . 2 , No . 187 ) , Turnhout 1982 SurleChristeiles Eglises , ed . M . van Esbroeck 34 ראה : . ds , vii , pp . 399-408 J . Kirchmeyer , 'Hdsychius de Jerusalem' , החיבור המפורט ביותר על דעותיו של הסיכיוס הוא : . salem ( Beitrage zur Theologie , 17 ) , Miinster 1931 tischen Amehauungen des HesyMus von Jem- K . Jussen , Die dogma- ראה גם -. קואסטן , פטרולוגיה , ג , עמ' 3 . 496-488 לטקסט ראה . . pg , 93 , cols . 780 ff . וראה : a . Vaccari , בשם בר סבאוס ( לפי הגסיפוס , אצל אוסביוס , , 39-16 , HI , he נקרא בשם זה כבר הבישוף הרביעי של העיר . ( לאותו בר סבאוס מיוחס חיבור על ישו והכנסיות , ששרד בארמנית . ון אסברוק הוכיח שמדובר יובנאליס המאה הה' ומחציתה הראשונה של המאה הו' היו ללא של ספק התקופה העשירה ביותר מבחינת מעמדה הפוליטי הכנסייתי והתיאולוגי האינטלקטואלי ירושלים הביזאנטית ( בין ועידת א _^ סוס בשנת 431 לוועידה השנייה של קונסטנטינופוליס בשנת " . ( 553 הדמות המרכזית בירושלים באותה תקופה היתה זו של יובנאליס , בישוף העיר בין השנים , 458-422 אדריכלה הראשי של עליית קרנה של ירושלים והפיכתה למרכז פטריארכאלי . מרכזיותה של הכנסייה הארצישראלית בכללה , והירושלמית בפרט , בולטת בתקופת הוויכוחים התיאולוגיים הגדולים , סביב הפולמוס בין תומכי הסיכומים שהושגו בוועידת _כלקדון לבין המונופיסיטים . אך חשיבותו של יובנאליס ( שהיה כנראה ממוצא מערבי , כפי שמרמז שמו הלטיני ) היתה פוליטית , ואילו בתחום הספרות כמעט לא הותיר את רישומו . מפרי עטו שרדה דרשה ( בתרגומה לגעז , ( שבה ניבא שנסטוריוס יפול , בדומה לבל והדרקון " .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help