sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:424

יוהנס יוהנס , יורשו של קירילוס , כיהן ככישוף בירושלים משנת 387 ועד למותו בשנת . 417 דמותו חשובה בעיקר בהיסטוריה הכנסייתית , בשל שני הוויכוחים התיאולוגיים המרכזיים שבהם היה מעורב . בשנות התשעים של המאה הד' יצא בתמיכה ישירה ובלתי ישירה בנזירים האוריגניסטיים . בגלל עמדה זו ספג ביקורת חריפה מצד אפיפאניוס הזקן , אז בישוף סלאמיס שבקפריסין , שהיה יליד ארץ ישראל ואחד ממייסדי הנזירות בארץ . אפיפאניוס שהה בירושלים בשנת , 393 וניצל את ההזדמנות לתקוף את יוהנס . להתקפה זו הצטרף היירונימוס , ושרידי הוויכוח ( סביב שאלת האנשת האל ) שמורים בספרו של היירונימוס 'נגד יוהנס " . ' ויכוח חמור אחר שפרץ בימי כהונתו של יוהנס נסב על תורתו של פלאגיוס , ששהה בירושלים בין השנים . 414-412 באותה עת הגיע לארץ ישראל אורוסיוס , תלמידו של אוגוסטינוס מהיפו , במטרה לרדוף את פלאגיוס . אך יוהנס קיבל את הנזיר הבךטוני בכבוד ולא שעה להפצרותיהם של היירונימוס ואורוסיוס , שביקשו מן הבישוף לגנות את פלאגיוס ואת משנתו . בשנת 415 כונסה בירושלים ועידה כנסייתית , ובמהלכה מנע יוהנס גינוי של פלאגיוס . גם בשנת , 416 משהגיעו ארצה שני בישופים גאליים ממתנגדי פלאגיוס וכונסה ועידה נוספת בלוד ( דיוספוליס , ( נידונה משנתו . בתקופת הפולמוס אף התכתב יוהנס עם אוגוסטינוס . לאחרונה גילה מ' ון אסברויק את תפקידו המכריע של יוהנס בניסיון לצרף למחנהו את הקהילה היהודית הנוצרית בירושלים " . יוהנס גם דאג להעביר ברוב פאר את השרידים ( reiiquia ) של המרטיר הראשון , סטפאנוס , ממקום גילוים בכפר גמלא לירושלים בשנת . 415 מעט לאחר ועידת ק ונסטנטינופוליס חנך יוהנס את כנסיית ציון הקדושה , ובהזדמנות זו נשא דרשה מעניינת במיוחד . תרומתו של יוהנס לספרות התיאולוגית היתה אף היא בעלת משמעות . היום מייחסים לו חוקרים 21 . Tierenhoff 1974 , cols . 3630-3636 ראה : pp . 565-574 D . Stiernon , 'Jean de Jerusalem ' , DS , VIII , 22 בספר זה ( לאחרונה הוהדר מחדש ותורגם לצרפתית בסידרה ( Sources chretiennes שמורים גם שרידיו קספארי לשחזר את 'עיקרי אמונתו' של יוחנן : und der Glaubensregel , I , Christiania 1866 , pp . beachtete Quellen zur Geschichte des Taufessymbol Caspari , Ungedruckte , unbeachtete und wenig c . p . AB , 102 ( 1984 ) , pp . 99-134 de S . Etienne , de la Sainte-Sion et de la Croix ' , M . van Esbroeck , 'Jean II de Jerusalem et les cultes 23 166-172 של מכתב תשובה מאת יוהנס לתיאופילוס מאלכסנדריה בעניין הוויכוח האוריגניסטי . ראה : . ( 1974 ) , pp . 365-394 Jerusalem ' , Revue d'Histoire Ecclesiastique , 69 l'Eglise de Jerusalem et la reponse de Jean de Nautin , 'La lettre de Theophile d'Alexandrie a p . מתוך הקטעים של יוהנס הצליח 86 ( 1973 ) , pp . 283-304 _attribute a Jean de Jerusalem ' , Le Muse ' on , M . van Esbroeck , 'Une homelie sur l'Eglise 24 , ( 134 מספר שסופרוניוס כתב כבר בנעוריו 'שבח לבית לחם , ' וכן תיאר בחיבור מיוחד את חורבן מקדש סראפיס באלכסנדריה בשנת . 391 נוסף על כך תירגם ליוונית כמה מכתביו של היירונימוס : את איגרתו _לאוסטוכיום בשבח חיי הבתולים ( איגרת ( 22 ואת הביוגראפיות של ראשוני הנזירים ' ) חיי הילאריוך ו'חיי מלכוס . ( '

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help