sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:420

קירילוס קירילוס , הבישוף השלישי של ירושלים לאחר ימי קונסטנטינוס , מונה לכהונתו בשנת , 348 כנראה בתמיכתו של המטרופוליט מקיסריה , אקאקיוס , שהיה מקורב לזרמים אריאניים . על חייו של קירילוס אנו יודעים מעט . הוא נולד כנראה בירושלים או בסביבותיה בשנת 313 לערך . בתקופת כהונתו רבתה התחרות בין קיסריה לירושלים , ובעטיים של סכסוכים כנסייתיים אף הוגלה שלוש פעמים . הוא השתתף בוועידת ק ונסטנטינופוליס בשנת 381 ומת בשנת . 386 / 7 עמדתו התיאולוגית של קירילוס בשאלה הגדולה שהסעירה את הרוחות במאה הד , ' בעיית הקשר המהותי בין האב לבן באלוהות זהה כמעט לעמדה שגברה בניקיאה . כבר ביצירתו החשובה ביותר , הדרשות _ללןטכומנים ( דהיינו , המועמדים לטבילה , ( הוא מדגיש שהאב והבן דומים בכל על פי טבעם ( אך מבלי להשתמש בביטוי , homoousios האופייני לאורתודוקסים . ( שמונה עשרה דרשות אלו הן יצירתו העיקרית של קירילוס . הן נישאו כנראה לפני חג הפסחא של שנת 348 בכנסיית הקבר , ומוקדשות רובן ככולן להסבר , _symboiorrn כלומר , עיקרי האמונה . בכל דרשה דן קירילוס במושג אחר : הטבילה , האמונה , אחדות האל , האב , ההשגחה , ישו המשיח , התגשמותו של ישו , צליבתו וקבורתו , תחייתו , חזרתו _pxV באחרית הימים , רוח הקודש , תחיית המתים . קירילוס מעיד שעוד בימיו קיימת היתה מסורת סודית בעל פה בנוגע לענייני אמונה מסוימים , מסורת המועברת למאמינים בלבד ( לצורת סוד זו , שנעלמה לגמרי , כנראה , מעט לאחר מכן , קוראים החוקרים מאז המאה הי"ז בשם . ( _disdpiina arcani שיטתו התיאולוגית של קירילוס אינה מצטיינת בייחודה או בהעזתה הספקולאטיבית . הוא היה קירילוס ומבואות מצוי ב " pg , 33 , cols . 31-1272 דרשה ; 29 , vi קירילוס , קטכיזם , , 12 בסוף . על התופעה : _siic \ es \ Apocrypha , le champsdesapocryphes , II : esote ' riques dans le christianisme des premiers _, g . g . stroumsa 'Paradosis : traditions " אוסביוס , חיי קונסטנטינוס , . 32-29 , 111 ראה גם . 17 , 1 , tf £ , cmmTmTi ; 9 , 1 , // £ , _tMKipiD 12 על קירילוס , חייו , כתביו ומשנתו , ראה : קואסטן , פטרולוגיה , ג , עמ' , 377-362 ושם רשימה ביבליוגראפית מפורטת ; וכן , למשל : . 1930 , pp . 534-538 Histoire de la litte ' rature chre ' tienne , III , Paris A . Puech , וראה גם : Jerusalem ' , ds _, 11 , pp . 2683-3690 G . Bardy , 'Cyriiie de ריכוז של כתבי 133- 153 La fable apocryphe , Turnhout 1991 , pp . ; וכן בספרי ( לעיל , הערה , ( 8 עמ' . 143- 127 על דרשותיו של קירילוס ראה גם עיר שי , הפולמוס . בכלקדון לבין הזרמים המונופיסיטיים . אלה האחרונים היו חזקים יותר בחלקי הארץ האחרים , כגון סביבות עזה ; ואילו הכנסייה הירושלמית קיבלה על עצמה כבר במאה הה' את הקו הרשמי . הלחימה נגד המינויות השונות — בראש ובראשונה ב'אוריגניזם' של קבוצות נזירים ממדבר יהודה במאה הו' — גם היא מוצאת את ביטויה בספרות הירושלמית . למרבה הצער , לא שרדו כל כתבים פרי עטו של הבישוף מקאריוס שבימיו נבנתה כנסיית האנסטסיס ' ) התחייה ( ' במקום צליבתו וקבורתו של ישו " וירושלים הפכה נוצרית . כמו כן לא שרדה כל יצירה כתובה פרי עטו של מאקסימוס יורשו ; ואף אין ידיעות על חיבורים של שני בישופים אלו .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help