sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:224

ועידת אפסוס נסתיימה בניצחונו של קירילוס . נסטוריוס ותומכיו הוחרמו תודו ויובנאליס חזר לירושלים , מתברך ומשתבח בניצחונו . אות ועדות לניצחון זה היא הופעת שמו ברשימת המשתתפים במקום השני בפרוטוקולים של ועידת אפסוס , לאחר שמו של קירילוס מאלכסנדריה . ברם , הנוסחה שנתקבלה באפסוס לא פתרה סופית את בעיית טבעו של ישו . הדעה כי טבע זה אחד ויחיד הוא , לאחר התגשמות בן האלוהים בבשר , היתה מקובלת באלכסנדריה ואף מצאה מליץ יושר נלהב בדמותו של אוטיכס , ( Eutyches ) אב מנזר בקונסטנטינופוליס " . לתומכיה של דעה זו נהוג לקרוא 'מונופיסיטים' ( ימונוס , ' יחיד ביוונית ' ; פיסיס / טבע . ( תומכים מתונים יותר בהחלטות ועידת אפסוס הודו בקיומו של טבע אלוהי בישו לצדו של טבע אנושי , ללא שינוי באף אחד מהשניים וללא מיזוג ותערובת , אך גם ללא חלוקה והפרדה באמצעות אישיותו האחת ( המונח התיאולוגי הקובע הוא persona בלטינית , prosopos או hypostasis ביוונית . ( הללו פטרו עצמם מדיון נוסף במערכת הגדרותיהם הסותרות על ידי השלכת יהבם על האמונה ועל מסורת הכנסייה . יובנאליס דבק במדיניות שנקט בוועידת אפסוס , והתבסס על ברית עם אלכסנדריה כדי לבצר לעצמו מקום מעל אנטיוכיה בהיירארכיה הכנסייתית . לשעה קלה נשאה מדיניות זו פרי הילולים . בוועידה נוספת שהתכנסה באותה עיר בשנת , 449 זכה דיוסקורוס , ( Dioscuros ) יורשו של קירילוס ככישוף אלכסנדריה , בניצחון מוחץ על יריביו . "" ניצחון זה הושג בעזרת נזיר מונופיסיטי קנאי מנציבין שבמסופוטמיה , בר צומא שמו , שהופיע בוועידה בראש חבר נזירים קנאים ואלימים , ואלה הטילו אימה על מתנגדיהם . קודם לכינוס הוועידה ביקר בר צומא בירושלים וקשר קשרים טובים עם יובנאליס , נראה שהלה שיחק תפקיד חשוב בצירופו של הנזיר הפורע למשתתפי הוועידה , אף על פי שבנזיר שלא מונה כבישוף לא היה זכאי לכך כלל . יובנאליס עצמו תמך בדיוסקורוס במלוא עוזו , ויצא מוועידה זו עטור בכתר הבישוף האפוסטולי של ירושלים . גם ברשימת משתתפי ועידה זו מופיע שמו במקום השני , מיד לאחר דיוסקורוס בישוף אלכסנדריה . אולם את מניעיו האמיתיים שוב חשף יובנאליס זמן קצר לאחר מכן . בשנת 450 מת הקיסר תיאודוסיוס הב , ' שתמך במונופיסיטים . יורשו מרקיאנוס , ( Marcianus ) ואחות הקיסר המנוח _פולכריה , ( Puicheria ) שנישאה למרקיאנוס נישואין פוליטיים , מתוך הבנה כי לא יחלל את בתוליה , 98 על כך ראה : הוניגמן , יובנאליס , עמ' 223 ( רק ברשימת הישיבה של ה 22 ביולי מקדים את שמו זה של ארקאדיוס , אחד מהליגאטים של בישוף רומא . ( 9 « ראה : n . Chariier , 'Dioscore _1 , Patriarche Poey , 'Eutyches ' , ibid ., xvi , cols . 87-91 graphieecc / esiastiques , xm , cois . 1169-11 17 ; a . van d'Mexandrk ' , Dictionnaire _d'histoire etde geo- 100 ראה , למשל : Sermons , Paris 1964 , pp . 8-11 , 24-26 j . Leciercq & R . Doiie , Leonle grand , וביתר פירוט : 245-266 The ' ohgie Catholique , IX , cols . 218-301 , esp . p . Batiffoi , 'Leon 1 er ( Saint )' , Dictionnaire de 101 על מדיניותו של יובנאליס בין ועידת אפסוס הראשונה וועידת אפסוס השנייה , ראה : הוניגמן , יובנאליס , עמ' ; 233-225 על ועידת אפסוס השנייה והתפקיד שמילא בה יובנאליס ראה : שם , עמ' 2 . 240-233 ראה : נו , בר צומא , ( 1914 ) עמ' . 127 שיתוף הפעולה בין דיוסקורוס , יובנאליס ובר צומא בא לידי ביטוי קולע בדברים הבאים : 'מטל מלת פומה דנציחא ברצומא קמת כל מלא בסונדוס דאפיסקופא . אפיסקופא דין דיוסקורא דאלכסנדריה רבתא ואף _KDiptTDX דאורשלם קנרנא דעדתא מחוץ הוו ונציחא ברצומא סוערנא דבכלמדם פקד הוא . ' [ תרגום : 'על פי דבר פיו של בר צומא המהולל קם כל דבר בסינור הבישופים . שהרי הבישוף דיוסקורוס של אלכסנדריה הגדולה וכן בישוף ירושלים היו מלמדים את הקאנונים של הכנסייה ובר צומא המהולל מנהל היה את העניינים בכל דבר "" [ . ' ראה הערה , 101 לעיל .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help