sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:84

בירושת הנהגתה . 104 מכל מקום , היה בבחירה זו משום ביטוי ברור למעמדם הציבורי הבולט של בני משפחת ישו בהנהגה הנוצרית בארץ ישראל בדור הבתר אפוסטולי . ואם לא היה די בכך , נתמך דימוים הציבורי גם בסממן מלכותי בעל סמליות אסכאטולוגית מובהקת בעיני קהלם 1 היותם מזרע בית דוד . עם זאת , נדמה שמשהו בכל זאת התערער בקהילה הירושלמית במהלך השנים שבין מות יעקב והימים שלאחר החורבן . בחירת שמעון לבישוף השני של ירושלים נתקלה בהתנגדותו של אחד תבותיס שמו , שביקש לעצמו מינוי זה ונכשל . סופו , לפי הגסיפוס , שהנהיג את שבע כיתות המינות שצמחו והתפשטו ברחבי העולם הנוצרי . על דמותו אין אנו יודעים דבר , וייתכן כי היא אגדית . קשה גם להתעלם מן המסגרת הסכימאטית אגדית והמלאכותית שיצר כאן הגסיפוס ( או מקורו העלום ) כדי להסביר את לידת המינויות שנועדה ככל הנראה להדגיש שהערובה בפני התפתחותן מצויה בקיומה של שלשלת הנהגה מיוחסת שבכוחה לשמר את המסורת . אולם , בכל זאת יש כאן אולי הד לקשיים שבהם נתקלה ההנהגה של הדור השני בכנסיית ירושלים . ייתכן שעל אף הישגו של חוג ' קרובי ישו' נתערערה במשהו השפעתו השלטת מלפני החורבן . אין בידנו דבר מעדותו של הגסיפוס על בני קהילת ירושלים או על הנהגתו של שמעון במשך התקופה הארוכה שבה ניצב בראש כנסייה זו , עד לסופו , שדמה לזה של יעקב . סיפור המרטיריון של שמעון "" מוצע בתיאור שאינו נקי מסממנים הגיוגראפיים ומהקשרים אפולוגטיים מובהקים , שנועדו לשרת את הסכימה של הגסיפוס על דמותה של הדיאדוכיה המושלמת שצמחה בירושלים . לדברי הגסיפוס , הלשינו מינים ( יהודים נוצרים יריבים או יהודים סתם ""(? לשלטונות הרומיים על שמעון כי הוא נוצרי וכי הוא מ'זרעו של המלך דוד . ' שמעון הובא בפני הנציב אטיקוס 103-99 ) לערך , ( שהתפעל מגילו המופלג י הוא עונה ( על משפטו אין ידוע דבר ) והוצא להורג . המעיין והובא לדין בפני ההגמון הרומי ; תוספתא , שחיטת חולין ב , כד ( מהדורתצוקרמאנדל _, עמ' , ( 503 השווה : בבלי , עבודה זרה טז ע"ב , ומקבילות נוספות . האם נכללו ברדיפות מעין אלו נגד 'צאצאי בית דוד' שערך אספסיאנוס , לפי עדותו של אוסביוס , 12 , 111 , he ( עמ' , ( 228 גם בני משפחתו של רבן שמעון בן גמליאל ? אלון , תולדות היהודים , א , עמ' , 52-51 אינו רואה סיבה להטיל ספק באפשרות זו . אולם שאלה זו כולה תלויה בשאלת ייסודה של הנשיאות ואין כאן מקום להאריך . = ) 5 ea 716 auvot של האדון ) משום ניסיון מצדם להצביע על השתייכותם לזרע המלוכה מבית דוד ולאו דווקא על קרבתם המשפחתית לישו . הצעה זו אינה עולה בקנה אחד עם דבריו המפורשים של ההיסטוריוגרף הכנסייתי או מקורו . וראה עוד להלן , 104 . 118-117 _rrran עמדה ממצעת זו שבין שיטתם של פון קמפנהאוזן ומתנגדיו הציע לאחרונה , בלוויית נימוקים של טעם , באוקהם ( לעיל , הערה , ( 102 עמ' . 133-125 105 כך הואשם שמעון בידי רודפיו ; ראה : אוסכיוס , 3 , 32 , 111 , he ( עמ' ;( 268 וראה עוד להלן . 106 שם , שם , 4-1 , 32 ( עמ' , and Midrash , London 1903 , p . 141 R . Travers Herford , Christianity inTalmud - . 71 _^ 107 . ( 268-266 הסבור שיהודים הם שהלשינו על שמעון . והשווה גם : _D'npin , Early Church , Oxford 1965 , p . 185 W . H . C . Freud , Martyrdomand Persecutionin the אלה , ואחרים בעקבותיהם , הסמיכו לפרשה זו את המעשה ברבי אליעזר בן הורקנוס , שנתפס על דבר מינות ' ° 8 למרטיריון של שמעון הוצעו תאריכים שונים — לדעת רוב החוקרים : , 107-106 או , 109 בעיקר על פי הכרוניקון של אוסביוס , אולימפיאדה . 107-106 = 221 אולם את אטיקוס , הנציב הנזכר בהיסטוריה ( שם , ( שבימיו אירעה פרשה זו , הציעה סמולווד לזהות עם Titus Claudius Atticus Herodes ולקבוע את זמנו לשנים . 103-99 ראה : 131-133 Legate of J udea under Trajan ' , s /? , s 52 ( 1962 ) , pp . E . M . Smallwood , 'Atticus ,

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help