sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:76

בירושלים כנציגו האחראי לייסודה ובניינה של איליה קפיטולינה , פגש בבני הדור השני לתלמידי האפוסטולים , 'אלו ששבו מפחל לירושלים . ' כך , באמצעות המסורת של אוסביוס ומה שנראה לכאורה כהרמוניזאציה היסטוריוגראפיה של אפיפאניוס , נתמלא החלל ההיסטוריוגראפי שנוצר בתיאור תולדותיה של כנסיית ירושלים בעשור שלפני החורבן ובימים שלאחריו . אולם , איחורה של המסורת האחרונה " , ובעיקר היעדרן של מסורות מקבילות מוקדמות יותר למסורת זו , חברו יחד להטיל ספק באמינותה . מאז נזקק לה ברנדון ודחה אותה" הפך הדיון במסורת זו לאחד המוקדים המרכזיים בחקר התקופה הבתר אפוסטולית . זמן רב נסב העיון סביב השאלה : היש למסורת זו על הבריחה לפחל גרעין היסטורי של ממש , או שמא משל היתה י הן ברנדון והן מתנגדיו" ריכזו את עיונם בשאלת אפשרות או סבירות קיומה של ההתרחשות המתוארת במסורת של אוסביוס . הגדיל לעשות ברנדון , שנשען על ביטולה של המסורת כדי להוכיח טענה מרחיקת לכת בהרבה , עליה כבר רמזנו לעיל , ועל פיה חברו נוצרי ירושלים עם הקנאים במלחמתם ברומי וגורלם היה דומה " . לעומת זאת , יש לדחות ניסיונות אחרים להתאים מסורת זו למציאות הירושלמית שאותה תיאר יוספוס , ולאתר רמזים מוקדמים לה במסורות אפוקליפטיות בברית החדשה " . כללו של דבר : גרעינה ההיסטורי של המסורת על היציאה לפחל קלוש למדי , ומקורותיה בחיבוריהם של אבות הכנסייה , אוסביוס ואפיפניוס , ובספרות היהודית הנוצרית מעוררים שאלות היסטוריות ספרותיות נרחבות , שקצרה היריעה כאן מלדון בהן . העיון בפרשה זו ראוי להעבירו למישור אחר" שבמוקדו עצם קיומה של המסורת והשימוש בה לצרכים תעמולתיים . מקורה של מסורת זו בתקופה שמעבר לקו פרשת המים ההיסטוריוגראפי שיצרו תיאוריהם של יוספוס והאוונגליסטים , אשר תיעדו את סביבתם הישירה . היא טעונה כבר מטענים מקומיים מובהקים ואולי אף פולמוסיים . " זמנו של חיבור זה נקבע לשנות התשעים של המאה הד , ' וליתר דיוק לשנת ; 392 ראה : 64 logy , III , Utrecht & Antwerp 1961 , p . 389 j . Quasten _, Patro- ראה , למשל : . pp . 168-178 salem and the Christian Church , London 1957 , S . G . F . Brandon , The Fallof Jem- ובמקומות נוספים . 65 נציין רק כמה מן המחקרים הבולטים : the Jerusalem Church during the First Jewish ( 1 972 ) , pp . 37-54 ; B . C . Gray , 'The Movements of migration a Pella : legende ou realite" , /? eS / , ? 60 Flight ' , TZ , 26 ( 1970 ) , pp . 305-320 ; M . Simon , 'La 'The Circumstances and Recollection of the Pella s . Sowers , ; War' , j eh , 24 ( 1973 ) , pp . 1-7 ובמיוחד דבריו הבוטים של : ; 1989 , p . 301 M . Hengel , The Zealots , Edinburgh וראה גם : . C \ 5 _1 a g , - \( 51 > ( % 'K > 1989 _v ) , , pp W , \ 90-106 _nra 66 and Significance of the Flight to Pella Tradition ' , C . Koester , 'The Origin 67 במחקרו של קוסטר ( לעיל , הערה , ( 65 ובעיקר gical Seminary , New York 1982 , pp . 162-165 Recent Scholarship' , Ph . D . diss . Union Theolo- the Jewish Revolt against Rome , 66-70 C . E . in W . H . Harter , 'The Causes and the Course of פרשה זו זכתה לאחרונה למונוגראפיה מקפת ראה : Onderzoek van het getuigenis van Eusebius en Verheyden , De vluct van de Christenen naar Pella : J . . Epiphanius , Brussei 1988 ועוד מפרי עטו ( בעיקר על המסורת אצל אוסביוס _; tians to Pella ' , EThL , 66 ( 1990 ) , pp . 368-384 'The Flightof the Chris- , ( המונוגראפיה נתקבלה בביקורת חריפה מאוד , ראה הביקורת של : . 231-255 J . Wehnert , _zkg _, 102 ( 1991 / 2 ) , pp . וראה גם עיונינו במסורות אלו : הפולמוס , עמ' , 15-14 והערותינו שם . בכך הבחין כבר לפני למעלה מעשור : G . Ludemann , / _Je /" _u 71 o / j , I , London 1980 , pp . 163 , 165 , 171-173 E . P . Sanders ( ed . ) , Jewish and Christian Self- A Critical Evaluation of the "Pella-Tradition _, 'The Successors of Pre-70 Jerusalem Christianity :

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help