sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

התווכחנו , כעסנו וגם כאבנו . יצרנו עולם שיח שבו הגישה הפמיניסטית חיברה בינינו , אך ניסיונות חיינו השונים , הידע התיאורטי והפרקטי שהבאנו עמנו , גם פילגו בינינו לא אחת . זו היתה חוויית למידה במובן העמוק של המושג , בדרך של נשים' למידה שהיתה בה אמפאתיה והבנה של מי שמוגדרת בשיח הדומיננטי כ"אחרת" ( המזרחית , הפלסטינית , ( ולא פחות מכך למידה שלוותה בהתבוננות עצמית של ה"חזקות , " הכרה בעמדת הכוח וזכויות היתר של אלה הדוברות מעמדה עדיפה עדתית ( אשכנזית , ( לאומית ( יהודית ) או פרופסיונלית ( תואר ודרגה אוניברסיטאיים . ( אנו מודעות לכך שלא כל הקולות הנשיים מושמעים בספר זה . אנו מודעות לכך שאנו באות מעמדה מועדפת של נשים באקדמיה , ושגם בינינו מתקיימת היררכיה הנכפית על ידי סדר חברתי קיים , למרות הניסיונות למוססה . שוחחנו על כך רבות תוך כדי דיון בשאלות היסוד של ההדרה . ככל שעבדנו יחד התחדדה הביקורת העצמית והמודעות , כי על אף שיצאנו לדרך במטרה לכתוב ספר על נשים , לא נוכל ליצג את כולן . " נשים" היא קטיגוריה מגוונת ורבת פנים . לא כל הנשים מתנסות באותו ניסיון חיים , לא לכולן אותם אינטרסים , משאלות ומאוויים , לא כולן שותפות לפרשנות אחידה של מצבן וזהותן , וגם הפתרונות אינם זהים לכולן . הזהות הנשית היא רק אחת ממכלול הזהויות שיש לנשים . חלק מהזהויות מעמידות את הנשים זו לצד זו , אחרות מעמתות אותן זו עם זו . הספר מבקש להניח תשתית להכנת המורכבות החברתית הזאת . אמנם ספר אחד אינו יכול להכיל את כל מגוון הקולות בישראל , אך אנו מקוות שהוא יוביל להרחבת ההבנה באשר לרב קוליות של הפמיניזם בישראל . הספר המוגש לקוראים אינו אחיד בגישתו התיאורטית . גם לאחר עבודה משותפת רבה נותרו חילוקי דעות אינטלקטואליים והבדלי גישות , וכאלה היו גם בספר הראשון . ייתכן שהמחלוקות רבו ועמקו , כי מאז הספר הראשון הצטבר חומר מחקרי רב גם בעולם וגם בישראל , ונוסחו תיאוריות חדשות , רדיקליות , המתחרות ביניהן . אך גם כאן אימצנו את העמדה הפמיניסטית שנוסחה כבר כנשיים במילכוד י "משותפת לכולנו היא המחויבות החזקה לערך של מימוש עצמי ; שכנוע בלתי מתפשר בזכותה של כל אישה להתוות דרכה הייחודית בחיים ואמונה עמוקה בכוחה לעשות כן" ( שם , עמ' . ( 10 המשותף לפרקי הספר הוא ההליכה בין גלובאליות ולוקאליות בחשיבה הפמיניסטית בישראל . הרעיון הפמיניסטי צמח מחוץ לגבולות ישראל . ההתפתחויות המתרחשות בחברות הבתר תעשייתיות , וגם בחברות אסלאמיות , אפריקאיות ובמדינות אחרות בחלק הדרומי של כדור האח ממשיכות לאתגר את הנעשה בישראל . החשיבה הפמיניסטית בישראל

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help