sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

הקדמה מהם ערכי תנועת העבודה בימינו , מהן ההשתמעויות החינוכיות של ערכים אלו ? על שתי שאלות אלו מנסה לתת תשובה הקובץ שלפנינו . רבים וטובים מבקרים תופעות שונות בחיי תנועת העבודה ורואים בהן עיוות ערכי היסוד . האם ייתכן להשתמש בנורמות התנהגות שעוצבו בשנות העליה השניה ובתקופת היישוב ולהעריך באמצעותן תופעות של ימינו ? מהו העיקר הקבוע והיציב בערכים אלו ומהו פרי של סיטואציה חולפת ? מה הביטוי הראוי לערכים אלו בחברה הישראלית בשלהי המאה העשרים ? בשלב ראשון הוצגו שאלות אלו ל 0 ו אנשים העוסקים בסוגיות חברה וחינוך והרואים עצמם נאמנים לתפישתה של תנועת העבודה . בשלב השני בקשנו לבחון את ההשתמעויות החינוכיות של דברי המרצים בפני סדנת מחנכים , ששמעו את ההרצאות , שאלו והתווכחו וניסחו את ההשתמעויות החינוכיות מדברים אלו . בשלב השלישי הוכנה על בסיס הדיונים בסדנה תכנית אופרטיבית , שאומצה על ידי המחלקה לחינוך . שלב נוסף בתהליך זה הוא הכנתו של חומר לימודים מצטבר , שיהווה תרגום מעשי של ההשתמעויות לשפת בית הספר . האוגדן הראשון שהופיע מוקדש ל"עזרה הדדית , " נמסר לדפוס אוגדן על "עבודה כערך" וכן נמצאים בהכנה נושאים נוספים . הספר שלפנינו הנו תוצאה של סדנה ממושכת , שאורגנה ביוזמתה ובביצועה של המחלקה לחינוך של ההסתדרות הכללית בהנהלתה של מרים קונדה . תכנן והנחה ד"ר שבח אדן . הספר עשוי לעורר מחשבה ולסייע בידי כל מחנך המחפש את דרכו במצוקה המוסרית , בבלבול ובמבוכה הרעיונית , שאליה נקלעה החברה הישראלית בכלל ותנועת העבודה בפרט . אהרון ברנע המחלקה לחינוך המרכז לתרבות ולחינוך של ההסתדרות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help