sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

של מנגנוני מיון אחרים הולכת ומתמעטת . ברייטר 972 ) ו ) גורס כי תרומתו היחידה של החינוך לשיוויון הוא במתן אפשרות להתקדמות על ידי רכישת מיומנויות . איליץ' וריימר ( ריימר ( 1971 , טוענים , כי ההכרה שההשכלה הינה מכשיר לקידום חברתי מביאה לידי כך שההוראה יוצרת תפוקה של מיצרכי למידה מבוקשים , ויוצרת תכנית לימודים מתוקננת , בה נקבעים "שערים" גבוהים לידע ולהישגים חברתיים . ריימר אף טוען כי לגבי השכבות הנמוכות מהווה בית הספר מקור תקווה להתקדמות , אשר אינו אלא אשליה . הנשירה של בני השכבות החלשות מגבירה את עוצמת בני הקבוצות המבוססות ומדגישה את מצבם הנחות של אלה אשר אינם מסתגלים לקריטריוני ההישג המקובלים בבית הספר . כץ ( 1972 ) וכן סילברמן ( 1970 ) טוענים כי אופן פעולתו של בית הספר משקף את חלוקת החברה למעמדות , ומחברת את בני הקבוצות הפריפרייאליות בחברה במתכונת הרצויה לשמירת הסדר החברתי הקיים . בדומה , רמירז ( 1976 ) וכן קדי ( 1973 ) רואים בתהליכי המיון של בית הספר , לפי עקרונות של "רלוונטיות" ( מהו החינוך ה"רלוונטי לטעוני טיפוח ( " אמצעי של פיקוח חברתי מחמיר , המופעל בתנאים של שונות תרבותית ובידול מעמדי . תיפקודו המפקח והממיין של בית הספר , על בסיס הישגים לימודיים , מביא לתפוקות בעלות משמעויות חינוכיות וחברתיות עליהן נעמוד להלן : א . המיון בבית הספר , הפועל על בסיס של הישגים לימודיים , גורם , על אף השאיפה לאינטגראציה חברתית , ליצירת סלקטיביות ולצימצום ההטרוגניות ( חן ואחרים . ( 1976 , לפי לוי , ( 1977 ) נמנית בין מאפייני היסוד של הכיתות במערכת החינוך הישראלית רמת ההומוגניות הגבוהה של ההישגים הלימודיים ; תלמידים באותה כיתה מאופיינים בדרך כלל ברמת הישגים דומה , בעוד בין הכיתות השונות קיימים הבדלים ניכרים . ב . מאחר שהילד "טעון הטיפוח '' נתפש כבעל יכולת נחותה , הלכו ונתעצבו תכניות שנועדו לפצותו או לשקמו בכיוון

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help