sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בארץ מבטאת הנחות של הטמעה , שפירושן "אימוץ נורמות , תקנים של התנהגות וערכיבז של קבוצת הרוב על ידי קבוצות מיעוט , במטרה לדמות אליה ולהיות כמותה . בתהליך זה נדרש המיעוט לוותר על עמדות ודרכי התנהגות הנחשבות בעיני הרוב לפחותות ערך או לפגומות , או לפחות להימנע מלהבלי טן" ( קליין ואשל . ( 17 : 1977 , תהליך זה של הטמעה מבליט מוקד אחד בבעיית קידומם של " טעוני הטיפוח" - מוקד השוני התרבותי ; ילדים "טעוני טיפוח , " שגדלו בסביבה המאשרת דפוסי התנהגות מסורתיים למחצה , המקובלים במרחב התרבות המוסלמית , חייבים להתמודד בבית הספר עם בני הקבוצות ה"מבוססות , " המושפעים מדפוסי התרבות המערבית . התמודדות זו , תוך כדי תיפקוד והשתלבות בחברה הנמצאת בתהליכי שינוי , דורשת - כך רווחת האמונה - אימוץ ערכים הישגיים האופייניים לקבוצות הרוב , כחלק מתהליכי ההשוויה התרבותית , החיקוי או האינטרגראציה . נוסף לשוני התרבותי , קיים בבעייתם של "טעוני טיפוח '' היבט חברתי , המתבטא ביחסיהם עם התלמידים המבוססים ועם החברה הרחבה . מקובלת ההכרה , כי רכישת השכלה היא מכשיר לקידום כלכלי וחברתי , וכי מערכת החינוך הינה אחד המנגנונים העיקריים לניעות ולהצבה בחברה . הכרה זו אף גורמת לכך , שהשגתה של רמת חינוך כלשהי חיונית לפרט לשם קביעת המעמד והסטאטוס החברתי שלו לעתיד לבוא ( אייזנשטדט ; 1965 , הופר " . ( 1968 , מערכת החינוך , " באמצעות בית הספר , הנתפש ככלי מרכזי לניעות חברתית , אמורה להחיל יתר השווייה חברתית ותרבותית על בני הקבוצות המוחזקות כשוליות , ביניהן "טעוני הטיפוח , " תוך הבטחת שיוויון חינוכי בבית הספר . ואולם , תפקידו של בית הספר במישור זה שנוי במחלוקת ; אחת הטענות המרכזיות העתידה לעלות בהמשך היא , כי מערכות החינוך המודרניות , על אף חתירתן למימוש ערכים של שיוויון בין קבוצות לומדים שונות , אינן חורגות מגבולות הלגיטימאציה התרבותית והחברתית המקובלת על בני קבוצות המרכז בחברה . בדרך

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help