sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בעיית צביונה של התרבות אשר לתוכה יתקבלו וייקלטו העולים החדשים , וכן מידת גיבושה וגמישותה ומידת הפלוראליזם שניתן לפתח בתוכה , ועימה בעיית מטרותיה של מערכת החינוך . כישלונם בלימודים של תלמידים המכונים "טעוני טיפוח" בכיתות היסוד של בית הספר , מספרם המצומצם יחסית בחינוך התיכון ועוד יותר בחינוך הגבוה , קשייהם בתהליך ההסתגלות וההשתלבות בחיי התרבות והכלכלה - כל אלה הפכו מקור דאגה לעוסקים במעשה החינוכי ) . אייזנשטדט , , 629 : 1972 אדלר ; 1974 , פרס ; 1976 , פלד . ( 308-304 : 1976 , למרות שבמשך השנים חל גידול מספרי רב בהשתתפותם של בני עדות המזרח בישראל במערכת החינוך וכן גידול יחסי בשלבי ההשכלה השונים , עדיין קיים פער בניידותם ההשכלתית . פרס ( 117-114 : 1976 ) עומד על כך , כי למרות המגמה של גידול ההשתתפות של בני עדות המזרח בכל מסגרות החינוך בישראל נשאר ייצוגם במערכת החינוך דמוי פיראמידה : ככל שהשלב החינוכי גבוה או מתקדם יותר , כן פוחת חלקם בו . דו"ח "ועדת ראש הממשלה לילדים ובני נוער במצוקה" ( 1974 ) היווה ביטוי מוסדי למודעות החברה הישראלית לכך שחלקים בתוכה , בעיקר מקרב עולי אסיה ואפריקה , מתקשים להשתלב בשלבי החינוך השונים . מימצאי הדו"ח העלו כי א ) קרוב לשליש מכלל נוער זה אינו מתמיד במסגרות לימודיות על יסודיות ; ב ) כמעט כל בני קבוצה זו הם בני עדות המזרח ומצויים ברובם במצוקה כלכלית ; ג ) מסגרות החינוך המיוע דות לבני נוער אלה הינן , בדרך כלל , נפרדות ; ד ) השתתפותם במערכת החינוך הגבוה הינה מיזערית . בעשור האחרון התקבלה יותר ויותר התפישה , כי הנתיב המבטיח ביותר את קידומם של "טעוני טיפוח '' הוא אינטגראציה חברתית ועדתית במערכת החינוך . אופראטיבית מיושמת תפישה זו בריפורמה במערכת החינוך ובכינונה של חטיבת הביניים . הדרך בה נתפשת ומוגשמת האינטגראציה במערכת החינוך

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help