sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פרק ראשון / "טעוני טיפוח ?" ממחצית שנות החמישים החלה מנהיגות מערכת החינוך להיות מודעת במידה גוברת והולכת לאתגרים שהוגדרו עבורה במישור של שיוויוףההזדמנויות בחינוך . ההנחה היתה , שבעקבות מימוש השיוויון במערכת החינוך , על כל דרגיה , יקטן הפער ההשכלתי וכך יצטמצם גם הפער החברתי בין בני העדות השונות בישראל . כעשרים שנה מאוחר יותר כתב אייזנשטדט ... " : ( 1972 ) החינוך מצופה להיות מכשיר העונה על צורכי מיזוג גלויות , הגדרה לאומית ואחדות העם ... נקודה זו נתפשת בראש ובראשונה כבעיית שילובן של שכבות נחשלות בחברה , בפרט עולים חדשים ויוצאי ארצות האי סלם . " הכל הסכימו , כי ראוי להעלות את רמת הישגיהם של תלמידים יוצאי אסיה ואפריקה , מה גם ששאלה זו נתפשה כקשורה קשר הדוק בהיבטים של התפתחות כלכלית חברתית ובמה שתואר אז כשילוב ומיזוג תרבותי . מנגנוני החינוך שפותחו ותוקנו במדינת ישראל כאמצעים להיענות לתביעות הדמוקרטיזאציה , השיוויון והאינטגראציה החברתית היו מחד גיסא מהלכים מינהלתיים ופידגוגיים , ברובם בתחום החינוך היסודי , ומאידך גיסא פעולות שעניינן " עריכת אמצעים ברצף , למן הקוטב של הפעלת שיטות , שאינן מתחשבות בשוני שבין גווני התלמידים השונים ובצורכי המשק המגוונים , ועד להפעלת מנגנונים , הפועלים תוך התחשבות בשני סוגי השוני הנ"ל" ( אייזנשטדט . ( 586 : 1972 , היות ומערכת החינוך נתפשה כאמצעי להנחלת המורשה החברתית והתרבותית הקיימת לדורות הבאים וכמכשיר לקליטת עולים חדשים ולסיגולם אל החברה הקולטת , פותחה בה גישה של "חינוך לכל . " הכל גרסו , כי יש לספק חינוך חינם לכל קבוצות האוכלוסיה החסרות מכנה תרבותי משותף עם ה '' ישוב '' הקיים בארץ . במקביל עלתה בחריפות רבה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help