sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מכתיבה את כללי ההתנהגות ומעניקה כוח וסמכות למוסד הפטריארכלי . משטר דמוקרטי וחקיקה חברתית נאורה , או הפעלת מדיניות מתקנת , לא הצליחו להביא לשוויון בין המינים , ולעתים אף הזיקו . בחברה המודרנית התודעה הקולקטיבית מדגישה את שמירת כבודו וזכויותיו של הפרט , אך מעמדה של האישה נשאר נחות בכל החברות , למרות כל השינויים שחלו בדורות האחרונים ( דירקהיים , 1969 , בתוך פורמן , . ( 1994 רק לאחרונה הוגדרה תופעת הכאת נשים כסטייה וכבעיה חברתית , ועדיין היא נתפשת כ"סטייה נורמטיבית . " עציוני ( Etzioni 1971 ) הגדירה מצב זה של ספק נורמה ספק סטייה , כמצב של , Deviance Semi- שכן הכאת נשים נתפשת כסטייה שאפשר לסבול . יתר על כן , בעבר היא הייתה נורמה מקובלת למדי , וקיבלה לגיטימציה ממוסדות החינוך והדת , הלכה למעשה . הדת תמכה בסטייה זו באמתלה של שמירה על טוהר המידות , על ערכי מוסר ויושר , ועל הציווי שאבות ובעלים חייבים לחנך את הילדים והנשים במשפחתם . מודלים רבים המכתיבים התנהגות חברתית מבוססים על הדיכוטומיות של מין וגיל . יש להניח כי הכאת נשים היא מודל התנהגותי אינסטרומנטלי להדגשת עליונותו של הגבר . ( 1991 Chagnon 1968 ; Ocko ) אלימות היא מציאות חברתית , היא חלק מהמרקם החברתי בכל העולם , ולרוב היא מופעלת על ידי החזק על החלש וחסר המשאבים . אולם אלימות כלפי בת הזוג היא מצב מורכב יותר , אמביוולנטי . ביחסים בין נשים וגברים נמצא סתירות - יחסים של מתח וקונפליקט , ריחוק ועוינות , ומצד שני משיכה , אהבה וחיבה . שורש המילה "בעל" הוא בעלות . בחברות רבות הילדה נמצאת תחת חסותו של אביה בשבט של האב , אך בנישואיה היא עוברת לבעלותו של בעלה , ובזיקנתה היא נתונה לחסדי בניה . ( Hirschon 1984 ) ברוב החברות האישה אינה חופשייה לעשות כרצונה . כבודו של הגבר נקבע על פי טוהר המידות של האישה - כניסוחה של חסן , ( 1999 ) כבודם של הגברים הערבים שוכן בגופן של קורבנותיהם ( הנשים . ( אפילו החשש הקטן ביותר שהאישה בגדה מביא לביזויו של הגבר וחילול כבוד המשפחה . כדי לקיים שליטה גברית מוחלטת בנשים ובגופן , הנשים מבודדות חברתית והגברים שולטים בקניינן ( ירושה ) ובמשכורתן , כך שהן תלויות לחלוטין בחסדיו ובחסותו של הגבר .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help