sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:505

בדרום העיר מופיעים 'מקדש שלמה' , Tempium Solomonis — ולידו 'מקדש האל' , Tempium dei — כנראה שיבוש של _1 ו _11 _וח 0 _ס — Tempium 'מקדש האדון , ' שמה של כיפת הסלע בכל המפות הקודמות ( להוציא את מפת מינכן / ראה לעיל . ( מעניין כי כמפה זו קרויה דווקא כיפת הסלע ' מקדש שלמה , ' ואילו מסגד אלאקצא קרוי 'מקדש האל . ' בקירבת הר הבית מופיעה אמת מים . זוהי אמת המים שהובילה מים ממעיינות עין ערוב שמדרום לבית לחם אל הר הבית . אמה זו נבנתה בתקופתו של פילאטוס והיתה בשימוש תקופה ארוכה . היא שופצה על ידי נציב הסלטאן הממלוכי בירושלים בסביבות 1330 ושוב בשנת , 1465 זמן קצר לפני ציורה של מפה זו " . מחוץ לחומות העיר מצוין מקום מחבואם של השליחים , שאותו מראים עד היום במנזר אונופריוס הקדוש ( מתי כו . ( 56 מסורת זו מופיעה גם אצל ברנרד מבריידנבך , שם מופיע הציון , apostoiorum latibuia ותחילתה ככל הנראה רק במאה הט"ו . הוא הדין במסורת המורה על המקום שבו היה מונח עץ הצלב ( גם מסורת זו מופיעה אצל כרנרד מבריידנבך י " . ( ubi lignum sancte cmcis iacuit השם הניתן כאן לחקל דמא — Campus Sanctus — 'השדה הקדוש , ' מוזר לכאורה ונראה כשיבוש . את ההסבר לכך ניתן למצוא בתיאור מסע אנגלי בן התקופה , שבו נאמר ו 'וכפי שהבנתי חלק גדול מאותה אדמה ( של חקל דמא ) הועבר באוניות או בגליאות לרומא והונח ליד כנסיית פטרוס הקדוש , והוא קרוי שם . Campus Sanct ואם במקרה מת _צליין ברומא הוא נקבר שם ' . ' ... מעיין הגיחון מצוין בכתובת 'כאן רחצה הבתולה את בגדי ישו ; ' המסורת המקשרת את מרים אם ישו למעיין הגיחון היא מאוחרת ומצויה אצל פליקס פאברי במאה הט"ו . י 17 במדרון הר הזיתים מופיעות שתי מצבות קבורה , המצוינות במפה זו לראשונה , אף על פי שהן קשורות במסורות עתיקות ביותר . אחת היא יד אבשלום , הנקראת כאן 'קבר אבשלום , ' שזוהתה גם לעתים כקבר יהושפט ואף קבר חזקיהו , 174 והאחרת היא קבר בני חזיר , שזוהה כקברם של שמעון , זכריה אביו של יוחנן המטביל ויעקב אחי ישו . מסורת זו מקורה באגדה שראשיתה במאה הרביעית , ראה _ן ונסךאבל , ירושלים החדשה , עמ' . 978 ! ' II ראה : אבי יונה , לוח , IV מס' . 56 , 20 מסורת זו ZWK בהרחבה אצל פליקס פאברי , המספר כי בהגיעם לגשר זה נשאו תפילה וזכו באינדולגנציות . על פי דבריו נבנה גשר זה מעל לנחל קדרון על ידי שלמה . לבניית הגשר נעשה שימוש באחת מקורות עצי הארזים שלא נוצלה לבניין המקדש . מלכת שבא , שהיתה סיבילה , השתחוותה בעוברה על הגשר וחזתה כי עץ זה יהיה צלבו של המשיח . למשמע דבריה אלה לקח שלמה את הקורה וטמנה ליד בית המקדש . את הגשר בנה מחדש ובו עברו אחר כך לעתים קרובות ישו ותלמידיו בדרכם מהר הזיתים העירה . ראה ; פליקס פאברי , עמ' 171 . ( Ppts , 8 . pp . 521-522 ) 414 תיאור זה , ששמו , The Ynformadon חובר על ידי צליין עלום שם בין ; 1526-1480 ראה : Account of a Pilgrimage to Jerusalem ' , ZDPV , CI . 1 . Breieid , ? An 11 . 27-33 , א 19 x 5 ) , p . 13 ) וראה גם אצל פליקס פאברי , עמ' I , 00 * Of , dl . flair י 17 וראה : פליקס פאברי , עמ' : ( 524 pptsx , pp . _521- ) 416 'המעיין ההוא הוא המעיין של הבתולה המהוללת . מסופר שביום הארבעים , כאשר באה עם הילד ישו מבית לתם יחד עם יוסף , כדי להציג את ישו הילד במקדש , ירדה אל פיו ושם אירחו אותה / י 17 אמנם יד אבשלום מצוינת פעם אחת , במפת קמבריי , בשם , Manus Absaion וראה . פליקס פאברי , עמ' , ( PPTS 8 , pp . 514-515 ) 409-408 הוא מביא מספר מסורות על מבנה זה . המסורת המייחסת את המבנה לאבשלום היא של המוסלמים ושל הנוצרים המזרחיים על פי טענתו . אבשלום הכין לו קבר מפואר זה , אך נענש על שמרד באביו ונקבר בעבר הירדן . 4 ראה : וילקינסון , עמ' of s . v . Jehoshaphat , valley , 160

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help