sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:465

בלתי ברורים . ( הדרך המובילה לשער יהושפט במפה זו איננה ניצבת לרחוב המוביל ל'שער סטפאך , כמו במפות האחרות , והיא מתעקלת מעט לכיוון השער . דרך נוספת המופיעה במפה היא זו המובילה מהר הבית ל'שער הזהב . ' 'מקדש האדון' מודגש במיוחד במפה זו ונראה מוגדל יותר מן המבנים האחרים . מקומם של השווקים וחלפני הכספים נשמר במפה , אך איננו מצוין במפורש . מפה זו גם עשירה ביותר באתרים ובמסורות , מהם שאינם מופיעים בשום מפה אחרת . בנוסף על שמות המקומות , מוסיף המחבר לעתים קרובות הסברים ופירושים , וברור אפוא שהיה בקי ביותר בכתובים . במקומות רבים הוא חורג מן האבטיפוס כן המאה הי"ב ומוסיף ציונים כראות עיניו . בין הציונים החדשים באות גם מסורות שנתגבשו רק במאות הי"ד והט"ו , המעידות על זמנה המאוחר של מפה זו . בפינה השמאלית העליונה של המפה מצוין 'כאן רעה יעקב את עדריו' . ( sua Hie pavit Jacob pecora ) אף על פי שהמקום מופיע צפונית מזרחית לעיר , נראה כי יש לזהותו עם , Turns Ader הוא מגדל עדר הנזכר בבראשית לה כא ? 'ויסע ישראל ויט אהלה מהלאה למגדל עדר . ' מגדל עדר זוהה במסורת הנוצרית עם משכנות הרועים , שם נתבשרו הרועים על פי המסורת הנוצרית על לידתו של המשיח . " מסורת זאת מופיעה אצל היירונימוס ומצויה עדיין אצל בורכרד מהר ציון , במאה הי"ג "' . סמוך לכתובת זו נמצאת , Hay ככל הנראה העי ( יהושע ח א ואילך , ( כפי שמציע רריכט _" . לגת שמנים נוסף ההסבר : 'כאן נתפס ישו על ידי היהודים' ( מתי כו ( 56-46 ולהר הזיתים : 'כאן עלה מן הארץ השמיימה . ' על פי מפה זו 'ההר הנישא' הוא גם מקום הצום ( המצוין בחלק מהמפות ליד ההר , במדבר ) וגם מקום הפיתוי על ידי השטן . ליד ביתניה נוספה הכתובת ; 'כאן החיה האדון את אלעזר' ( יוחנן פרק יא , ( וליד חקל דמא המלים : 'שדה דמים , ' המוכיחות שוב את בקיאותו של המחבר בכתובים ( מתי כז . ( 8 ליד חדר הסעודה האחרונה הוסיף המצייר וציין כי שם , על פי המסורת , רחץ ישו את רגלי תלמידיו ( יוחנן יג , ( 18-2 ומתחתיו מצוי ציון שאינו מופיע אף באחת מן המפות העגולות : — Trivium Sanctc Marie 'כיכר מרים הקדושה . ' הכוונה כנראה לכיכר שליד כנסיית מרים הקדושה בהר ציון , שם , על פי מסורת נוצרית אפוקריפית , נפלה תרדמה על מרים אם ישו והיא עלתה השמימה * _" . ( Dormitio Mariac ) הכתובת המציינת את 'צליחת רוח הקודש' על השליחים נידונה כבר בהקשר למפת האג ( וראה לעיל . ( ליד בית לחם מציין המחבר גם את מקום המרטיריון של התינוקות החפים מפשע , שנרצחו בפקודתו של הורדוס ( מתי ב . ( 19-16 הדרך לנבי צמויל קרויה כאן 'הדרך למצפה , ' ושם זה אף ניתן למנזר שעל : Mons gaudii שוב מגלה כאן הצייר את ידיעותיו בכתובים ובמסורת הנוצרית , בזהותו את נבי צמויל עם מצפה המקראית " . לשמו הצלבני של נבי צמויל , , Mons gaudii נוסף ההסבר ו 'הר j _ליקאס ב . 20-8 זיהויו של מגדל עדר עם משכנות הרועים מצוי כבר אצל אוסביוס . ראה : 1904 . p . 42 Oiwmastikon < fer biblischen Ortsnamen . lxip / i {! mimn ( ed ) , Euschius Wake . ill . 1 . Has E . Kloster- י לגבי היירונימוס ראה : בלדי , עמ' . 111 דברי בורכרד מהר ציון ! /?• aliquanto 1 em pore ' contra vero Bethlehem est crT _] . _'!
יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help