sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:342

לשורת ההשפעות הביזאנטיות שתי דוגמאות ' כותרת קוציץ מכנסיית העלייה שבהר הזיתים ( איור ( 23 וכותרת מקבת אלמעראג' שבהר הבית . העלעלים הקצרים והמחודדים והדגמים הגיאומטריים הנוצרים ביניהם מעידים על השראת הכותרות הביזאנטיות הנמצאות בירושלים בשפע בשימוש משני בהר הבית ( כגון בכיפת הסלע ) ובמקומות רבים אחרים . יסוד זה הוא אולי המאחד בין ורמי ההשפעה החיצוניים השונים ומעניק מידה מסוימת של אחדות וייחוד לפיסול הצלבני בירושלים . שני הקטעים שפורסמו על ידי ז' יעקבי , אחד ממוזיאון ההלקאה ( Fiageiiatio ) ואחד מן המחסן שליד כנסיית הקבר , יי' משמשים דוגמה בולטת של אחדות בין שלושת הזרמים והכיוונים שעליהם הצבענו כאן : ( א ) ההשפעה האפולית ניכרת כאן ביצירת כדור האוויר הסגור בין שלושה עלים , ( כ _< העלים והגבעולים עבים ובשרניים באותה מידה , דבר המאפיין את קבוצת ההשפעות המרכז מערב צרפתיות , ואילו ( ג ) סיומות העלים והמעוינים הנוצרים במקומות המפגש שלהם מצביעים על השראה ביזאנטית קדומה . ייתכן שיש בכך משום הוכחה להעסקת אמנים מקומיים בבתי המלאכה הצלבניים , שבעקבותיה אירעו מפגש והזרמה הדדית של השפעות . יעקבי , בית המלאכה , תמונה . 76 איור . 23 כנסיית העלייה לשמיים , הר הזיתים , כותרת

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help