sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:341

עם סיומות מעוגלות , כמו _n _n St . Trophime _^ , St . Gil ! es-du-Gard m Arles — Mer Saintes Maries de la עלה טיפוסי לפרובאנס ושונה מאוד מן העלים העדינים של הקבוצה האפולית . : 7 ו ואילו הדמיון הקלוש עם קמפאניה וסיציליה מוסבר בצורה טבעית יותר על יסוד השפעה משותפת מאפוליה ולא על יסוד קשרים ישירים עם ירושלים . הופעתו של ענף מכוסה עלעלים במרכז דגם הסייגים במשקוף של כנסיית s . Agata dei Carccri שבקטאניה ( סיציליה * 127 , ( מן המאה הי"ג , למשל , מתפרשת לדעתנו כסימן של השפעה מאברוצו או מאפוליה , משם הגיע הדגם גם לכנסיית הקבר בירושלים . ניתן להביא ראיות מספר לביסוס ההנחה בדבר השפעות מוקדמות יותר ( לפני ( 1187 מכיוון _אברוצו ואפוליה לירושלים ; ( א _< התאריכים המוקדמים יחסית של בית המלאכה של אברוצו , שהיה קשור בפיסול הרומנסקי של אפוליה בתקופת כהונתו החשובה של אב המנזר ליאונס : ( 1182-1155 ) ( ב _< קיומם של קשרים אמנותיים אחרים בין אברוצו וירושלים בפיסול של כנסיית הקבר ; _> ג _< המצב המקוטע של הפיסול הרומנסקי גם באברוצו וגם באפוליה ושרידיו המעטים _והלא מתוארכים מן המאה הי"ב , מצב המאפשר לנחש את ממדי החטיבה הסגנונית המעניינת אותנו במרכז ובדרום איטליה , אבל אינו מאפשר לדעת את תאריך היווצרותה ולעקוב אחר תהליך התפתחותה . לכן , אין זה מן הנמנע שיש לייחס לחלק מן הדוגמאות הלא מתוארכות , שלא נמצאו בהקשרן הארכיטקטוני המקורי באפוליה , תאריך מוקדם יותר , בשנות השבעים והשמונים של המאה הי"ב . הצעה זר מותירה די זמן כדי שחלק מן האמנים יגיעו גם לארץ ישראל . יש לזכור שעבודתם כאן לא היתה קשורה בבנייה מונומנטאלית ( ייתכן שלא נותר זמן לביצועה בשנים האחרונות , רצופות התהפוכות הפוליטיות , של ממלכת ירושלים , ( אלא בריהוט כנסייתי נייד ובעבודות אחרות מאותו סוג , כמו קברי המלכים . השברים הרבים ופיזור המימצאים בכל חלקי ירושלים וסביבתה אינם צריכים להטעות באשר לגודל בית המלאכה הזה ; יש בהם רק כדי להוכיח את האופי הנייד של פריטי הפיסול שנוצרו בו , שכן רובם נמצאים היום בשימוש משני או באוספים למיניהם , ובכל מקרה — מחוץ למסגרתם המקורית . . 3 יסודות מקומיים היסוד המקומי בפיסול הצלבני בא לידי ביטוי באותו אופן שבו התגלה באדריכלות הצלבנית i דהיינו , על ידי השראה מן המונומנטים המוקדמים יותר הקיימים במקום . הקשר בין מבנה השער הכפול של כנסיית הקבר ושער הזהב הביזאנטי הודגש כבר על ידי נורית כנען . אנו הוא הדין בקשר של אפריז הוורדות בחזית כנסיית הקבר עם האפריז של שער הזהב ותבליטי העץ של כנסיית המולד בבית לחם ' " . כותרות אחדות באיזור כנסיית הקבר מגלות זיקה סגנונית ברורה אל הכותרות הרומיות של הר הבית "" . המוטיב הביזאנטי של עלים שנושבת בם הרוח הועתק אף הוא בכנסיית הקבר . "' נוסיף IJS Sicilia orientate . Palermo . 1964 . pi . XVIII כנען , אמנות מקומית , עמי " . 221 שם , עמי . 169 " _יי בושהאוזן , פיסול דרדם איטלקי , תמונות . 240-230 , 223-213 "י כנען , אמנות מקומית , עמ' 222 ואילך , לוח . 58 in : Folcla . Crusader A . Borg . 'Romanesque Sculpture Irom l he Rhone 1 : 7 . 122 . l'ii ! s . 159-162 . notes 21-23 / 1 _r / . pp . 97-1 _: 0 : Narkiss . _^ w ™/"" . 4 _; 7 ( note . _12 ) . p . Valley to the Jordan Valley ל : ו CO . Canale , _t . a deeorazUme plastica ... delta *

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help