sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:339

הדרשה של קזאוריה . את מכלול הפיסול הזה בירושלים מאפיינת עבודה עדינה ואלגאנטית באבן . עלעלים דקים ומחודדים , התרחקות גדולה אבל ברורה מן הרקע , סגירת חלל רב בין העלים המנופחים לבין הרקע , ארגון , בהירות וסימטריה ( איור . ( 21 השפעות בית המלאכה של קזאוריה על אפולןה הודגשו פעמים רבות במחקר , אבל לא הוסקו המסקנות המתבקשות לגבי ירושלים . נראה שהמשולש ק _זאוריה אפוליה ירושלים הוא החוליה המקשרת בין שתי קבוצות הפיסול 'האיטלקיות' בירושלים , והוא המאפשר את _תיארוכן למחצית השנייה של המאה הי"ב , לפני . 1187 תיארוך 'המכלול _האפולי' בעייתי מאוד ושנוי במחלוקת נוקבת בין החוקרים , שכן חלק מן הדוגמאות האפוליות הקרובות ביותר לנציגי המכלול בארץ ישראל ( איור ( 22 נושא תאריך מאוחר , משנות השמונים של המאה הי"ב ועד לשנות העשרים של המאה הי"ג . על כן הציעו חוקרים שני פתרונות : האחד קובע כי ההשפעה האפולית לא הגיעה לירושלים אלא בימי פרידריך השני ' , ואילו השני הופך את כיוון ההשפעה , לא מאיטליה לארץ ישראל , אלא מארץ ישראל לאיטליה - ' - ' . י אכן , Aggiornamento delle pp . 523-592 . 705- 121 sculpture des croise ' s en Italie ?' , Cahiers de idem , "Sculpture italienne en Terre sainte ou Abruzzes "; "La sculpture dans les Abruzzes" ); me ' ridionale , Paris 1903 ( " [ . ' architecture dans les 742 , dell ' opera di E . Bertaux , L ' art dans I'llalie V . Pace , 2 figs . 1-4 civilisation medk ' vale , XXVII ( 1984 ) . pp . 251-257 , י ' - שפע של דוגמאות אצל בושהאוזן , פיסול דרום איטלקי . ' » שם . 124 ראה מחקריהם של גייקונס , שודהלם ויעקבי ( לעיל . הערה , ( 65 וכן פאצ'ה ' ) הפיסול , ' לעיל , הערה . ( 121 איור . 20 הכנסייה _n , Trasacco 'שער הנשים' צילום מקס הוצל , רומא

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help