sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:319

לתיאוריהם של עולי הרגל נלכד . מהם אנו למדים שהחלל הפנימי של הכנסייה חולק לשניים על ידי שדרת עמודים חופשיים . החלוקה היתה לחלל חיצוני מקומר ולחלל פנימי פתוח , אשר במרכזו עמדה הקאפלה המתומנת ובה האבנים הקדושות . איננו יודעים אם שדרת העמודים היתה מתומנת , בדומה לחומה החיצונית והקאפלה הפנימית , או עגולה , כפי שמציירים אותה בתוכניותיהם דה ווגיאה ( Vogiie do _וונסן * . מכל מקום , תוכנית כנסיית העלייה הצלבנית דומה מאוד לתוכנית כיפת הסלע , שנבנתה בשנת 691 / 2 ושימשה לה כנראה דגם . אמנם , על הדמיון בין שני המבנים הצביע כבר קרסול , ( Cresweii ) אבל לדעתו כיוון ההשפעה היה הפוך : כנסיית העלייה הביזאנטית , שאותה חשב למתומנת , היא שהשפיעה על מבנה כיפת הסלע " . אכן , בתוכנית של כיפת הסלע מצויים זה לצד זה גם העיקרון של מתומן בתוך מתומן וגם זה של עיגול בתוך מתומן . קרסוול גם מדגיש נקודה משותפת אחרת בין שני המבנים ו המידה השווה כמעט 15 . 80 ) מ' לעומת 15 . 70 מ ( ' של צלע אחת מצלעות החומה החיצונית במבנה כנסיית העלייה ושל צלע אחת מצלעות המתומן האמצעי בכיפת הסלע ( המדידה מתייחסת לדופן החיצוני של הצלעות . ( אם אמנם שוויון זה הוא מכוון , אפשר להתייחס לכנסיית העלייה כולה כאל העתק של המתומן הפנימי בכיפת הסלע , ואז הקאפלה הפנימית המתומנת בהר הזיתים היא תוספת . אם כך , אפשר להניח ששדרת D ; 1 niel , He ' gou mene russe ' , in : B . de 47 ; Geneve 1 _xx 9 . pp . 24-25 Khitrowo ( ed . ) , Itine ' raires russes en Orient , 1 106-7 : י' רבא , ארץ ישראל בתיאורי נוסעים רוסיים , ירושלים תשמ"ז , עמ' I 345 : Niceolo da Poggibonsi , Libro li'Oliramare . ; 40 165 . 1626 : F . . ק Vciuviu _IXS _0-K 2 , p . 229 Qudiv _^ mius , E / ucu / unOTenae \ anctae , op . {// . . II . cd . B . Bagatti . Gerusalemme 1945 , ; de Vogue ( note M )) . p . xxiv . 1 ונסן אבל , ירושלים החדשה , לוח . _\ 1 . קרסוול , עמ י . 107 איור . 10 כנסיית העלייה לשמיים , המבנה העגול של המאה _ה ד' ביחס למבנה הצלבני המתומן על פי קורכו

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help