sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:257

על אודות האנטיכריסטוס' \ Ludus deAntichrist 0 ) שנתחבר בחצרו של פרידריך הראשון ברברוסה , כנראה לרגל הכתרתו לקיסר . (! 155 ) בנוסחים הקודמים של החזון מניח הקיסר האחרון את כתרו ושרביטו בהר הזיתים או בגולגותא בו בזמן מגיע האנטיכריסטוס מבבל לירושלים ומשתכן במקדש שיקים מהריסותיו על הר המוריה . ב'מחזה על אודות האנטיכריסטוס , ' הקיסר האחרון איננו מניח את סימני שלטונו לא בגולגותא ולא בהר הזיתים , אלא לפני המזבח במקדש . הקשר בין האנטיכריסטוס לבין המקדש נעלם י המקדש בהר המוריה שוב איננו מקום מושבו של האנטיכריסטוס , אלא המקום שבו תגיע לקצה האימפריה הרומית הנוצרית . 2 שינוי זה בנוסח החזון משקף את התמורה שחלה ביחסה של הנצרות להר הבית על שני מקדשיו — 'מקדש האדון' ( כיפת הסלע ) ו'מקדש שלמה' ( מסגד אלאקצא ) — לאחר הכיבוש הצלבני , תמורה המתבטאת גם בריכוז מסיבי של מסורות קדושות בהר הבית . אם במאה הי"ב נתמעט יחסית מקומה של ירושלים של מטה באפוקליפסות , הרי נפילתה בידי צלאח אלדין ( 1187 ) והתחדשות המאבק עליה בין הנוצרים ובין המוסלמים החזירו את ירושלים למסגרת ההגות האסכאטולוגית . עצם אובדנה של העיר נתפס אצל בני התקופה כחלק ממאורעות הקץ " , 2 ואף כהתגשמות נבואות חורבן של המקרא . רבים מבני התקופה ראו את המאורע כהתגשמות ' אלהים , באו גוים בנחלתך , טמאו את היכל קדשך ' ... ( תהלים עט א " . ( בנדיקט מפיטרבורו , ( Benedict of Peterborough ) בתארו את כיבוש ירושלים על ידי צלאח אלדין , הצהיר : 'בכך התגשם מה שניבא הנביא ירמיהו באמרו ... " ? . העיר רבתי עם היתה כאלמנה , רבתי בגוים , שרתי במדינות , היתה למס . בכו תבכה בלילה ודמעתה על לחיה , אין לה מנחם מכל אהביה , כל רעיה בגדו בה היו לא לאיבים " . .. ( איכה א א-ב " . ' ( כרוניסטן אנגלי אחר , ויליאם מניובורו , ( William of Newburgh ) פירש את האסון כהתגשמות נבואתו של ירמיהו : 'כי מכת אויב הכיתיך מוסר אכזרי על רוב עונך , עצמו חטאתיך ( ירמיה ל יד " ;( והחצרן והסטיריקן האנגלי וולטר מאפ ( Walter Map ) כתב : ירושלים הוכתה [ על ידי צלאח אלדין ] במגיפה קשה יותר מזו שכיכה ירמיהו בספר איכה , שם הוא אומר בדמעות \ 'כהניה נאנחים , _בתולתיה נוגות' ( איכה א ד , ( עתה אין הכוהנים נאנחים ובתולותיה אינן נוגות , כי אין הם נמצאים בה . טיטוס השמיד אותו העם עד לשארית פליטה קטנה , ובכך [ למרות שלא ידע זאת ] נקם את הפגיעות באדון ; אולם צלאח אלדין השמידם לחלוטין וסילק משם כל נוצרי . הקבר וצלב האדון היו לטרף לכלבים ... ככל שרבו קריאות הזעם , המגיפות , האסונות והמוות שהשמיעו . _קק 40 ) , . וו , 11 7-121 pp . 384-414 ; McGinn , Visions ( supra . וראה לעיל סעיף ד' הערות 151-143 על חשיבות הר הבית . - '? ' _?* ' ראה להלן , הערה 51 ) . 268 נ _גרגוריוס השמיני , שמועה נוראה , עמ' ; 6 בנדיקט מפיטרבורו , עמ' ; 20 קרמינה בוראנה , מס' Arno \ d o { Liibeck , Chronica Slavorum , MGH SS , ; 68 ; י 2 . _ק . י : ft no . 302 , p . 430 XXI , p . 170 : innocent 111 . Av _. _tfmiT , 1 , no . 1 בנדיקט מפיטרבורו , עמי y [ . 20 ויליאם מניובורו ( לעיל , הערה , ( 71 עמ' . 249 " ברדיו , עמ' . 269 257 על אגדת הקיסר האחרון ראה לעיל , סעיף א , הערות , 21-19 סעי ף ב , הערה . 38 וראה גם : אלכסנדר ; . London / 9 m pp . 55-106 Honour 0 / Mcirjorie Reeves , ed . A . Williams . Joachimism ' _, Prophecyami MUienarism . Essays in pses in the Mediaeval West and the Beginnings of Alexander , 'The Diffusion of Byzantine Apocaly- p . j . על 'המחזה על אודות האנטיכריסטוס' ראה : Endkaiser- dert \ Zeitschri / ifur _Kiirhenzeuhiclue , Ll ( 1932 ) , giaube 111 x 1 Kreumigsgedanke im 1 1 . . lahrhun- C . Hrdmann .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help